• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 13 آذر 1397
کد مطلب : 39758
+
-

در امان ماندن از خیس‌شدن زیر باران چقدر هزینه دارد؟

زیر باران به چه قیمت باید رفت؟

قیمت پوشاک و کالاهایی که ما را در برابر باران محافظت می‌کند

اصغر کوچک‌زاده

باران که در لطافت طبعش خلاف نیست اما در خیلی موارد روی خشن‌اش را به ما نشان می‌دهد و اگر حواسمان نباشد طوری ما را خیس می‌کند که علاوه بر رطوبت باید حواسمان به سرماخوردگی و تب و آمپول و خیلی چیزهای دیگر باشد. لذا در این هوای پاییزی و سرد که دارد به زمستان نزدیک می‌شود نمی‌توان همینطوری مثل روزهای بهار رفت زیر باران و قدم زد و از برخورد قطرات باران با پوست لذت برد. باید تا می‌توانید خودتان را بپوشانید که بیشتر از دیدن مناظر کیف کنید. به این منظور، لباس، ابزار و وسایلی لازم است که حالا هرکدام قیمتشان بالا رفته و اگر چشم‌بسته به بازار بروید احتمالا از هر چه ابر و باران است سیر خواهید شد.

کفش



کفشی که باران به آن نفوذ نکند احتمالا باید بوت و نیم‌بوت باشد؛ یعنی ساقش کمی بلند باشد، جنسش پارچه‌ای و کفی‌اش لیز نباشد و این حرف‌ها. نمونه‌های داخلی یک نیم‌بوت را می‌شود با 150هزار تومان خرید که کیفیت بدی هم ندارند. اما نمونه‌های خارجی تقریبا همگی بالای 400هزار تومان هستند. خانم‌ها غیراز نیم‌بوت، می‌توانند بوت را هم تجربه کنند. بوت‌های داخلی از حدود 200هزار تومان شروع می‌شوند و خارجی‌ها بالای 500هراز تومان هستند؛ هرچند تجربه نشان داده در کشور ما نیم‌بوت لازم‌تر است و بوت‌های خیلی بلند بیشتر جنبه تزئینی دارند.

بارانی 


بارانی یعنی یک لباس بلند که روی لباس‌های گرم زیرین بپوشید تا از شما در برابر باد و باران حفاظت کند. لذا مفهوم بارانی با پالتو متفاوت است و اگر دنبال جنس ارزان و بدون برند باشید می‌توانید با 200هزار تومان یک بارانی پیدا کنید. اما برندها زیر 500هزار تومان گزینه‌ای برایتان ندارند. این اعداد برای خانم‌ها و آقایان فرقی ندارد.

کاپشن 



جوان‌ترها ترجیح می‌دهند زیر باران کاپشن بپوشند تا لباس خیلی توی دست و پایشان نباشد. یک کاپشن معمولی می‌تواند از 150هزار تومان شروع شود ولی اگر دنبال جنس بهتر و برند معتبر هستید باید بیش از 500هزار تومان خرج کنید.


پالتو 



بعضی‌ها دوست دارند لباس تنشان کمی خنک‌تر باشد تا وقتی جایی می‌روند و در فضای بسته قرار می‌گیرند از گرما خفه نشوند. این دسته باید به جای بارانی دنبال پالتو باشند؛ پالتوهایی که کف قیمتشان با بارانی یکی است ولی خب، برندها برای پالتو پول بیشتری از شما می‌گیرند و اگر یک پالتوی به‌درد بخور بخواهید باید حداقل 700هزار تومان هزینه کنید.

چتر 


هر چیزی هم که نداشته باشید باید یک چتر توی کیف و بند و بساطتان باشد که اگر آسمان یکهو دلش خواست ببارد، تبدیل به توده‌ای نم کشیده نشوید. چتر را می‌توانید از دانه‌ای 10 تا 15هزار تومان پیدا کنید که البته این رقم را باید برای چترهای داخل مترو و کنار خیابان بپردازید که معمولا با یک باد، اسکلتشان دچار راشیتیسم می‌شود و مقصدشان سطل زباله است. اما چترهای بهتر و اس و قس‌دار از 25هزار تومان شروع می‌شوند و تا 125هزار تومان بالاتر می‌روند. مثل همیشه قیمت‌ها سقف خاصی ندارند ولی خب، چتر بالای صدوخرده‌ای هزار‌تومانی را کسی می‌خرد؟

این خبر را به اشتراک بگذارید