• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 12 آذر 1397
کد مطلب : 39524
+
-

فقط وانت نیسان بابک زنجانی مشتری داشت

  خبر: بعدازظهر شنبه، بخش نخست مزایده اموال بابک زنجانی، محکوم پرونده فساد نفتی برگزار شد و از میان آن‌همه خودرو و موتورسیکلت لوکس، هیچ‌کس برای خرید پورشه 1.5میلیاردی یا بی‌ام‌و 1.2میلیاردی زنجانی دست بالا نکرد اما وانت نیسان بابک چندین خریدار دست‌به‌نقد پیدا کرد.

  نقد: با رأی دادگاه مقرر شده است بخشی از اموال شناخته شده بابک زنجانی شامل خودروها و موتورسیکلت‌های او، از طریق مزایده فروخته و پولش به‌حساب وزارت نفت واریز شود. مزایده شنبه برگزار شد و جز وانت نیسان یخچالدار با قیمت پیشنهادی 35میلیون تومان، هیچ‌کدام از خودروها به فروش نرسید. این وانت از قماش همان وانت‌هایی است که دو سال پیش بیژن زنگنه، وزیر نفت به‌دلیل بالا بودن مصرف سوختشان گفته بود: اگر وزارت نفت پول داشته باشد باید کل وانت نیسان‌های کشور را بخرد و تحویل ذوب‌آهن بدهد. حالا در مزایده اموال کسی که بدهی کلانی به وزارت نفت دارد، تنها همین وانت نیسان به پول نزدیک می‌شود و دست زنگنه را می‌گیرد. در مزایده خودروهای بابک زنجانی، گویا مشتریان عقیده داشتند که قیمت‌گذاری خودروها بالاتر از بازار است اما استدلال رئیس جلسه مزایده این بوده که این خودروها بی‌رنگ هستند، چند سال خوابیده‌اند و اصلا راه نرفته‌اند که از قیمتشان بیفتد. در آخر جلسه وقتی نوبت به فروش وانت نیسان بابک زنجانی می‌رسد، رئیس جلسه می‌گوید خیلی از مراجعان برای خرید این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند و بلافاصله با بالا رفتن دست خریداران درستی این حرفش اثبات می‌شود. رقابت علاقه‌مندان به نیسان بالا می‌گیرد و قیمت را تا بالای 40میلیون تومان می‌رسانند. عاقبت هم یک نفر وانت را به قیمت 42میلیون و ٢٠٠‌هزار تومان می‌خرد و تمام.

طنز روزگار است که یک نفر با رانت یا هر چیز دیگری تاجر نفت می‌شود و با کسب‌وکاری مجهول و چندپهلو کلی مال و اموال در چند کشور به هم می‌زند، بانک تأسیس می‌کند و شرکت هواپیمایی راه می‌اندازد و پس از محکومیت، در کل اموالش فقط یک وانت نیسان یخچالدار مدل89 است که هموطنان بابک دلشان می‌آید پولی برای آن بدهند و لابد با آن کسب روزی کنند. البته شاید پولدارها دلشان نیامده خودروی لوکس بچه پولدار سابق را بخرند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید