• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 11 آذر 1397
کد مطلب : 39435
+
-

کشت زعفران در دامغان به 14 هکتار رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان: امسال میانگین بهره‌برداری زعفران در این شهرستان به 3 کیلوگرم در هر هکتار رسیده است

خبر
کشت زعفران در دامغان به 14 هکتار رسید




مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با افزایش نسبت به سال گذشته به 6/14 هکتار رسیده است. «سید محسن طباطبائیان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر محصول 11 هکتار از این سطح به باردهی رسیده است و بقیه آن در مراحل اولیه رشد قرار دارد.

وی بیان کرد: امسال میانگین عملکرد محصول در این شهرستان به 3 کیلوگرم در هر هکتار رسیده و با توجه به حمایت‌‌های دولت برای توسعه کشت این محصول، امسال حدود 5 هکتار به سطح زیر کشت آن در دامغان افزوده شده است. طباطبائیان با اشاره به برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی دامغان برای افزایش عملکرد تولید زعفران در این شهرستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود با تغذیه بیشتر مزارع و عملیات داشت و برداشت بهتر، عملکرد این محصول در هر هکتار افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه‌های جهاد کشاورزی دامغان برای توسعه کشت زعفران افزود: امسال با حمایت‌های بانکی و اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت، زمینه توسعه این محصول گیاهی ارزشمند در شهرستان دامغان فراهم شده است.رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دامغان زعفران را گیاهی با ارزش افزوده بسیار بالا و سودآور برای کشاورزان دانست و گفت: نیاز بسیار اندک زعفران به آب سبب شده است زعفران به گیاهی ارزشمند و با صرفه اقتصادی برای کشاورزان تبدیل شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید