• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 11 آذر 1397
کد مطلب : 39356
+
-

صادرات قم به 44 کشور

خبر
صادرات قم به 44 کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم گفت: در مجموع استان قم محصولات خود را به 44 کشور صادر می‌کند و به همین خاطر در زمینه توسعه صادرات به‌ویژه در استان قم امیدوار به اشتغال‌زایی بیشتر هستیم. 
به گزارش فارس «ابوالفضل خاکی» در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان قم سهم بیش از 10 برابری صادرات برخی کشورهای توسعه‌یافته را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در اقتصاد کشور شکل گرفته و مسائلی که در حوزه صادرات وجود دارد تصمیم‌های مقطعی در صادرات را به وجود می‌آورد و به دنبال آن هم صادرکننده زیان می‌کند و هم کشور با مخاطراتی مواجه می‌شود. 

وی بیشترین آسیب در حوزه صادرات را از ناحیه تهدیدهای داخلی دانست و افزود: فرش ابریشم قم یک برند جهانی است و باید به دنبال شناساندن این برند در بازارهای هدف بین‌المللی باشیم. 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم خواستار اختصاص تسهیلات واحدهای کوچک و متوسط برای فرش به منظور حمایت از صادرات این محصول شد و افزود: در 7 ماهه نخست امسال حدود 13 درصد افزایش صادرات در کشور داشتیم و در استان قم نیز افزایش 13 درصدی صادرات اتفاق افتاده است. 

وی با بیان این‌که عمده محصولات استان قم به کشورهای منطقه از جمله افغانستان، عراق و امارات صادر شده است، اضافه کرد: در زمینه توسعه صادرات به‌ویژه در استان قم امیدوار به اشتغال‌ بیشتر هستیم. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید