• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 10 آذر 1397
کد مطلب : 39244
+
-

وزیر کشور و شهردار تهران در مراسم ابلاغ حکم تاکید کردند

حمایت جدی نهاد‌ها از شهرداری تهران

پنجشنبه پیروز حناچی به وزارت کشور رفت تا در مراسمی رسمی حکم شهرداری تهران را از دستان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دریافت کند. پس از آنکه روز چهارشنبه محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت خبر از صدور حکم شهردار تهران داد، اعضای شورای شهر از رئیس‌جمهور تشکر کردند.

حکم شهردار تهران روز چهارشنبه صادر شد و صبح پنجشنبه ساختمان خیابان فاطمی میزبان خبرنگاران و رسانه‌های بسیاری بود تا پس از انتظاری نسبتا طولانی، شاهد ابلاغ حکم شهردار تهران باشند. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در این مراسم از «بالندگی و تعالی بخشی مدیریت شهری» گفت.

مراسم ابلاغ حکم شهردار تهران کوتاه بود. محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران و مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌های کشور نیز در این مراسم حضور داشتند. رحمانی فضلی پیش از اعطای حکم گفت: «شهرداری تنها یک فعالیت فنی و کالبدی نیست و با موضوع انسان و مسائل اجتماعی سروکار دارد. شهرداری یک موضع بین بخشی است که همه باید در آن به هم کمک کنند و مثل وزارت کشور، نیاز به همکاری با دستگاه‌های مختلف دارد و همکاری و هماهنگی نیز بدون صبر و همدلی یک امر محال است.» او در پایان سخنانش گفت:  «همه دستگاه‌ها ملزم هستند به شهرداری تهران کمک کنند.»
پیروز حناچی، شهردار تهران نیز از تهران به‌عنوان اصیل‌ترین نماد کشور یاد کرد که نیازمند مراقبت است و این مسئولیت حمایت زیادی می‌طلبد. او تهران را پایتختی ۲۴۰ ساله خواند که مدیریت آن برای شورا، شهرداری، دولت و بسیاری از دستگاه‌های دیگر مسئولیت می‌آورد.

او افزود: «تهران مشکلاتی دارد که یک شبه به‌وجود نیامده‌اند و البته یک شبه نیز حل نمی‌شوند. اولا باید تلاش کنیم تا به این مشکلات اضافه نشود، دوما، باید قدم به قدم و به کمک دولت و همه شما برای این مشکلات راه‌حل پیدا کنیم.»  با ابلاغ حکم شهردار تهران توسط وزیر کشور، پیروز حناچی رسما کلید تهران را در اختیار گرفت و به‌عنوان شصت و دومین شهردار این شهر کارش را آغاز کرد.

دفاع‌مقدس،  بسیج مردم را به همراه داشت

عصر پنجشنبه شهردار تهران به مراسم تقدیر از فعالان موکب امام رضا(ع) در اربعین حسینی رفت. پیروز حناچی در این مراسم گفت: بسیج یادگار امام راحل است. همواره گفته‌ام که بسیج تهدید مسلم اول انقلاب را تبدیل به یک فرصت کرد و از آن زمان تاکنون خدمات زیادی به این مردم و جامعه کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد. شهردار تهران به ماجرای ساخت پل خیبر در سال 62پرداخت و عنوان کرد: نحوه ساخت این پل هنوز هم در دانشکده‌های افسری جهان تدریس می‌شود؛ پلی که 14کیلومتر طول داشت و تبلور مدیریت عاشقانه دوران جنگ بود.حناچی در پایان تأکید کرد: ما از جنگ ویژگی‌هایی چون خلاقیت، استفاده از ظرفیت‌های مهندسی و بسیج مردم برای حل مشکلات را آموختیم و امیدوارم از این تجربیات برای حل مشکلات امروز کشور نیز استفاده کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید