• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34930
+
-

تلاش برای تدوین بودجه98 براساس برنامه سوم توسعه تهران

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران، مستندات پشتیبان را مهم‌ترین بخش برنامه‌های توسعه عنوان کرد و از تلاش معاونت متبوعش برای تدوین بودجه سال98 براساس برنامه سوم توسعه خبر داد.
به گزارش شهر نوشت، سکینه اشرفی با بیان اینکه 18سال در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای کل کشور مشارکت داشتم، درباره برخی انتقادها نسبت به برنامه سوم توسعه شهر تهران، اظهار کرد: برخی از این انتقادها به این دلیل است که شاید مستندات برنامه به‌طور کامل خوانده نشده‌است.
او ادامه داد: اگر این مستندات به‌طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد، به‌طور قطع بسیاری از ابهام‌ها رفع خواهد شد، چرا‌که معمولا برنامه‌ها دارای بیش از 90 ماده قانونی است، اما مستندات پشتیبان آن مهم‌ترین جزء یک برنامه است که می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که یک برنامه کلی و نمایشی است یا نه. معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران‌ بیان کرد: امیدوارم با همکاری اعضای شورای شهر، صاحب‌نظرانی که در تدوین برنامه سوم توسعه تهران نقش داشتند و همکاران‌مان در معاونت برنامه‌ریزی، همه موارد مورد اشاره از سوی منتقدان را مورد تبیین و شناسایی قرار دهند.
اشرفی با بیان اینکه امیدوارم برنامه سوم توسعه از سوی اعضای شورای شهر تصویب شود، گفت: تمام تلاشمان این است که پس از تصویب برنامه در شورای شهر، تدوین بودجه سال 98 را براساس این برنامه آغاز و به شورا تقدیم کنیم. در واقع قصد داریم سال‌98 با برنامه سوم توسعه و بودجه در خدمت شهروندان باشیم.
برنامه 5ساله سوم توسعه تهران برنامه‌ای است که براساس آن قرار است، اولویت‌بندی طرح‌ها و پروژه‌ها در یک افق ۵‌ساله با توجه به راهبردهای منابع مالی، انسانی، فناوری اطلاعات و ارتباطات مشخص شود. این برنامه اوایل مهر امسال از سوی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به شورای شهر ارائه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید