• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 29 مهر 1397
کد مطلب : 34807
+
-

آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین در سراسر کشور

خبرها
آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین در سراسر کشور


طرح ترافیکی ویژه اربعین از دیروز در سراسر کشور آغاز شد و تا 14آبان‌ماه ادامه دارد. این خبر را رئیس پلیس راهور ناجا در مراسم رزمایش آغاز طرح ترافیکی ویژه اربعین داد و گفت: طرح ترافیکی ویژه اربعین از روز شنبه در سراسر کشور و به‌ویژه محورهای منتهی به مرزهای شلمچه، مهران و چزابه آغاز شد و این طرح تا بازگشت زائران ادامه خواهد داشت. سردار تقی مهری با بیان اینکه از چند روز قبل نیز پلیس با آماده‌باش کامل در سطح معابر و راه‌ها حضور دارد، گفت: روز شنبه پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی و خدماتی با توان 100درصدی وارد عرصه شده‌اند و بیش از ۵هزار نیروی پلیس راهور و در قالب ۱۴۰۰ تیم موتوری و خودرویی در این طرح حضور دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی افزود: در عین حال در تمامی مرزها پارکینگ مناسب پیش‌بینی شده و بیش از 400هکتار پارکینگ برای زائران اختصاص داده شده است؛ بنابراین توصیه ما به زائرانی که با وسیله نقلیه شخصی قصد عزیمت به 3 پایانه مرزی دارند این است که اول از ایمنی خودروی خود مطمئن باشندو سپس حرکت کنند. با توجه به اینکه بارش نزولات آسمانی وجود دارد حتما وسایل گرمایشی خودروی خود را آماده کرده و تجهیزات زمستانی را نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: رانندگان زمان حرکت و سفر خود را نیز مدیریت کرده و از رانندگی در حالت خستگی و خواب‌آلودگی یا با سرعت غیرمجاز جداً پرهیز کنند. پس از حضور در شهرهای مرزی نیز درخواست ما این است که رانندگان، خودروی خود را در پارکینگ‌های مناسب قرار دهند، چرا که متأسفانه شاهد آن بودیم که در سال‌های گذشته برخی از رانندگان خودروی خود را در محل‌های نامناسبی پارک کردند که سبب اخلال در ترافیک شده بود.

به گزارش ایسنا، سردار مهری از رانندگان خواست که حتما محل پارک خودروی خود را با کمک شماره‌هایی که روی تیرهای برق و پارکینگ‌ها درج شده به‌خاطر داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید