• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 24 مهر 1397
کد مطلب : 34348
+
-

در تایپ روی موبایل سبقت بگیرید

تایپ روی صفحات لمسی گوشی‌های هوشمند حالا یکی از کارهای هر روز کاربران شده است. هرچند این نوع تایپ کاملا راحت‌تر از گوشی‌های قدیمی است اما با راهکارهایی می‌توان سرعت تایپ را روی آنها هم بالا برد و این کار را راحت‌تر انجام داد.

    صفحه‌کلید ایده‌آل نصب کنید
اضافه کردن یک کیبورد کارآمد ازجمله مهم‌ترین عواملی است که باعث افزایش سرعت تایپ می‌شود. Gboard یا همان کیبورد گوگل انتخاب خوبی برای بسیاری از کاربران است که از زبان فارسی هم به‌خوبی پشتیبانی می‌کند.

     در دسترس قرار دادن ایموجی‌ها
یکی از راه‌های سریع اضافه کردن ایموجی در Gboard، لمس طولانی آیکون اضافه کردن شکلک است. حالا یک نوار جست‌وجو ظاهر می‌شود که شما به‌راحتی می‌توانید با تایپ انگلیسی حالت دلخواه، در میان انبوه شکلک‌های مختلف، به ایموجی خود برسید. در کنار این موضوع، یک آیکون کوچک برای کشیدن نیز در نوار جست‌وجو خواهید دید که با طراحی ساده ایموجی مورد نظر و جست‌وجو از این طریق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    فرار از دردسر شماره
تایپ شماره در میان کلمات همیشه یک دردسر است که باعث کاهش سرعت تایپ می‌شود. به‌صورت معمول شما برای تایپ عدد و علائم نیاز به رفتن به صفحه اعداد دارید. اما اگر از آن دست کاربرانی هستید که مجبور به تایپ اعداد زیادی می‌شوید، با رفتن به تنظیمات Gboard و منوی Preferences، گزینه Number row را فعال کنید تا بالای حروف شما اعداد نمایش داده شوند. اگر به داشتن این ردیف هم علاقه‌ای ندارید، راه‌حل دیگری وجود دارد. با لمس طولانی روی برگه اعداد و کشیدن به سمت عدد مورد نظر، عدد مربوط تایپ شده اما صفحه کیبورد کماکان روی حروف باقی می‌ماند. از این کار برای ورود نشانه‌ها هم می‌توانید استفاده کنید.

     استفاده از تکمیل خودکار
شاید به‌نظر برسد تکمیل خودکار می‌تواند فقط جلوی تایپ چند حرف را در یک کلمه بگیرد اما در مجموع یک متن باعث سریع‌تر شدن بسیار تایپ می‌شود. به همین‌خاطر فعال کردن گزینه پیشنهاد کلمه در کیبوردی که از آن استفاده می‌کنید حتما راهکار مناسبی است و به‌تدریج به آن عادت می‌کنید. برای اضافه کردن کلمات مورد نظر خود به Gboard Settings > Text correction رفته و با لمس گزینه Next-word suggestions ابتدا این گزینه را فعال کنید و سپس از طریق گزینه‌های Personalized suggestions اقدام به شخصی‌سازی کنید. فعال‌سازی‌ گزینه Suggest contact names در این بخش به شما این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی بتوانید اسامی حاضر در مخاطبین خود را در گفت‌وگوهایتان وارد کنید.

   برای خودتان کد بسازید!
هر کسی برای خودش کلمات و اصطلاحاتی دارد که بیشتر از آنها استفاده می‌کند. شما می‌توانید به Gboard آموزش دهید تا با حروف‌های کوتاه قراردادی، جملاتی که زیاد استفاده می‌کنید را وارد کند. مثلا وقتی می‌نویسید «زبک» عبارت «زنگ بزن کارت دارم» را برایتان نمایش دهد. برای این کار ابتدا باید Texpand را نصب کرده و سپس به‌راحتی با کلید + در آن برنامه کلمات مورد نظر و جملات مرتبط با آن را اضافه کنید.

     صفحه کلید خودتان را پیدا کنید
اپلیکیشن‌های مختلفی برای صفحه کلید مجازی وجود دارد که هر کسی با یکی از آنها راحت‌تر است. Swiftkey به‌واسطه راه‌حل خوب آن برای کشیدن بین حروف یکی از بهترین کیبوردها برای تایپ سریع به‌شمار می‌رود و با پشتیبانی از زبان فارسی و 150زبان دیگر جزو برترین‌ها محسوب می‌شود. اما بسیاری Fleksy را با مخزن کلمات غنی‌اش و امکان پیشنهاد بهتر کلمات برای این کار مناسب می‌دانند. Swype نیز در این بین به شما امکان اضافه کردن کلمات مختلف را می‌دهد تا به‌نوعی روش نوشتار خود را بتوانید به خورد کیبورد داده و از آن به‌عنوان یک ابزار کامل شخصی‌سازی شده برای گفت‌وگوهای اینترنتی بهره ببرید. در نهایت ظاهر و نوع استفاده نیز شرط است که اینها به سلیقه کاربر برمی‌گردد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید