• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 23 مهر 1397
کد مطلب : 34062
+
-

نبرد نیابتی

نبرد نیابتی

هر اردو یک حاشیه! دومین اردوی آماده‌سازی‌ تیم ملی در مسیر جام ملت‌های آسیا هم با حاشیه تازه‌ای همراه شد؛ حاشیه‌ای که این‌بار دستیار کی‌روش کلید زده و اهالی فوتبال را علیه کادر فنی تیم ملی متحد کرده است. اگر در اردوی قبل ماجرای بازی‌های دوستانه تیم ملی و دعوتنامه مسابقه با آرژانتین جنجالی شده بود این بار داستان بسیار بی‌اهمیت‌تر و عجیب‌تر است؛ دعوا بر سر پک و کمپ آماده‌سازی‌ تیم ملی. در روزهای گذشته حمید استیلی سرپرست و رضا شاهرودی مربی تیم امید گلایه کرده بودند که اجازه استفاده از امکانات کمپ تیم ملی و پک را نیافته‌اند. این گلایه‌ها با واکنش تند کی‌روش همراه شد. او تأکید کرد که پک برای استفاده تمامی تیم‌های ملی است و افزود: «اینکه استیلی ادعا می‌کند نتوانسته برای دیدن ساختمان پک به آنجا برود به این دلیل بوده که احتمالا سرش خیلی شلوغ است. او چطور وقت کرد به روسیه بیاید و از تماشای بازی‌های تیم ملی لذت ببرد؟ چطور وقت کرد به اردوی تیم ملی بیاید و با بازیکنان ملاقات کند اما تا به امروز وقت نکرده به ساختمان پک سر بزند؟ ایشان خودشان در این مورد توضیح خواهند داد. به غیراز این موارد مدارکی داریم که ثابت می‌کند این تیم‌ها از امکانات ساختمان پک استفاده کرده‌اند. اینکه می‌گویند من چه مشکلی با تیم امید دارم تأکید می‌کنم من در زندگی‌ام مشکلی با شخصی ندارم اما افرادی را که دروغ می‌گویند دوست ندارم.» در ادامه اما روز گذشته میک مک درموت کمک ایرلندی کی‌روش وارد ماجرا شد. او در پاسخ به اظهارات حمید استیلی که در مصاحبه‌ای گفته بود با هزینه خودم به جام جهانی رفتم‌ و منتظر پاسخ فدراسیون برای استفاده از مرکز پک هستیم، گفت: «به‌نظر می‌رسد آقای استیلی تیم ملی را با سیرک اشتباه گرفته است. اگر شما به‌دنبال استفاده از خرس برای سیرک هستید بهتر است خرس‌هایی که در میانمار جا گذاشته‌اید را استفاده کنید.» همین کلمه سیرک اما کافی بود تا اهالی فوتبال حساس شوند و واکنش‌های تندی را به این صحبت‌ها مطرح کنند؛ واکنش‌هایی که قطعا از سمت کادر تیم ملی بی‌پاسخ نمی‌ماند و این نبرد نیابتی فضای فوتبال‌مان را آشفته‌تر از قبل خواهد کرد. آیا وقت ورود فدراسیون برای پایان این جنجال جدید نیست؟

  مهاجرانی: باید از استیلی عذرخواهی کنند
تا آنجا که من کرانچار و حمید استیلی را می‌شناسم معتقدم آنها دروغ نمی‌گویند. کمک مربی تیم ملی باید از استیلی عذرخواهی کند و دیگر نباید از این ادبیات استفاده کند. فدارسیون هم باید پا وسط بگذارد؛ مربی چه کاره است که در مورد اشخاص دیگر حرف می‌زند؛ آن هم یک دستیار. من در هیچ کجای دنیا چنین رفتارهایی ندیده‌ام؛ به‌خصوص کادر فنی که 10‌ماه از سال را در بیرون از ایران حضور دارد و فقط دو‌ماه در تهران هستند.
 
 مایلی کهن: انگار خود کی‌روش پک را ساخته
من هم می‌گویم اگر فوتبال ما سیرک نبود امثال شما نمی‌توانستید 8 سال در این مملکت هرکاری دلتان می‌خواهد انجام بدهید. ایشان مهندس یا کارگر ساختمان است که این حرف‌ها را می‌زند؟ طوری از پک می‌گوید انگار خودش آن‌را ساخته است. اوفارل «سرمربی» تیم منچستریونایتد بود و آمد سرمربی تیم ملی ایران شد. او در طول سال یک‌ماه فقط می‌توانست مرخصی برود و بقیه‌اش را باید در خدمت تیم ملی می‌بود. اما هم‌اکنون سرمربی تیم ملی بیشتر مواقع نیست و شرایطی را به‌وجود آورند که کسی حق صحبت در این رابطه نداشته باشد. مصاحبه آخر آقای سرمربی به خوبی نشان داد که او چقدر راه را خوب یادگرفته است.

  ذوالفقارنسب: امکانات فدراسیون برای همه تیم هاست
مربی تیم ملی به این صورت بی‌احترامی می‌کند اما اگر در فوتبال ایران سیرکی وجود داشته باشد، این سیرک همان تیم ملی بزرگسالان است که بازیکنی جزو فهرست دعوت‌‌شدگان نیست اما به اردو می‌آید و در تمرینات شرکت می‌کند. این سیرک است نه درخواستی که یک مدیر برای فراهم شدن نیاز‌های تیمش دارد. طبیعی است که امکانات فدراسیون فوتبال برای همه تیم‌هاست اما زمانی که حتی کی‌روش و تیم ملی در ایران هم نیستند، کسی نباید بازهم از این امکانات استفاده کند.

  عزیزی: تاج برخورد کند
اگر امروز واکنشی نداشته باشیم فردا تدارکات پورتو علیه علی پروین مصاحبه می‌کند و آبدارچی بنفیکا در مورد احمدرضا عابدزاده نظر می‌دهد. دستیاری که علیه استیلی صحبت می‌کند چه رزومه‌ای در فوتبال دارد؟ از تاج خواهش می‌کنم با این مسئله برخورد کند تا فردا هرکسی که از خیابانی در پرتغال رد می‌شود علیه فوتبال ما صحبت نکند. درگیری بین سرمربی و مدیر تیم امید به‌وجود آمده که در مورد بازیکنان یا امکانات است. اگر کی‌روش صحبت کند باز می‌توان این موضوع را حل کرد.

  قاسمپور: رسانه‌ها مقصر هستند
کی‌روش رئیس فدراسیون است. او انواع و اقسام توهین‌ها را به مربیان ایرانی انجام داده است؛ البته رسانه‌ها هم مقصر هستند. آنقدر به او بال و پر دادید که چنین برخوردی با مربیان می‌شود، آنقدر از او و رفتارهایش تعریف و تمجید کردید که او این جرأت را پیدا کرده که چنین اقداماتی انجام دهد. یک‌جور شرایط را جلوه دادید که او خیال کرد تمام ایرانی‌ها کریم شیره‌ای هستند.

  پاشازاده: این مشاجره در‌ شأن تیم ملی نیست
فدراسیون فوتبال باید به مربیان خارجی بفهماند که قانون کشور به چه شکلی است. زمانی که به آلمان رفته بودم به من اعلام کردند باید در مدت کوتاهی زبان این کشور را یاد بگیرم و از تمامی قوانین آنها پیروی کنم. این یک امری عادی در تمام دنیاست. از سوی دیگر مشاجره به این شکل در‌ شان تیم ملی نیست و فدراسیون فوتبال باید به آن فیصله بدهد. این دعواها دیگر شکل شخصی پیدا کرده و باید پایان یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید