• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 12 دی 1396
کد مطلب : 3052
+
-

جلوگیری از عفونت‌های مزمن با درمان ریشه دندان

دبیر مشاوره علمی اندو دوازدهمین کنگره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت:

درمان ریشه دندان از آبسه‌های بزرگ و عفونت‌های مزمن جلوگیری می‌کند.

دکتر سمیرا شاه‌سیاه در ارتباط با درمان ریشه دندان یا اندو گفت: سال‌هاست که دندانپزشکی به سمتی حرکت کرده که به جای کشیدن دندان به نگهداری آن پرداخته است.

وی افزود: به علم نگهداری دندان و حفظ ریشه آن «اندو» می‌گویند و از زمانی که فرد بخواهد در هر رده سنی دندان خود را نگه دارد علم و هنر درمان ریشه به چشم می‌آیند.

درمان ریشه خارج کردن اعصاب دندان و سلول‌ها و باکتری‌ها از ریشه بوده که طی سال‌های مختلف تکنیک‌های فیزیکی و شیمیایی متفاوتی در این عرصه مورد استفاده قرار گرفته است که هدف همه این روش‌ها حفظ ریشه دندان به بهترین شکل بوده است. شاه‌سیاه ادامه داد: درمان ریشه دندان از آبسه‌های بزرگ و عفونت‌های مزمن و عود آن جلوگیری می‌کند؛ همچنین از تحمیل درمان‌های اضافه به بیماری جلوگیری کرده و در حفظ بلندمدت دندان و عملکرد آن بسیار تأثیر‌گذار است.

در بخش درمان ریشه سعی کرده‌ایم از جدیدترین دستاوردهای علمی در این زمینه بهره‌مند شویم و بر همین اساس جدیدترین تکنیک در حوزه آماده‌سازی‌ کانال ریشه، پروتکل‌های درمانی، دارویی، فیزیکی و شیمیایی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد تا بتوانیم عملکرد بلندمدت دندان و حفظ دندان را شاهد باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید