• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 30 تیر 1397
کد مطلب : 23800
+
-

مشکلات پل خروجی سردرود

آرزو مبصر سردرودی | عضو شورای اسلامی سردرود :


تا مدتی پیش، این خبر که سردرود کمترین نرخ بیکاری را در میان شهرهای آذربایجان شرقی دارد، به یکی از خبرهای جالب استان تبدیل شده بود. این آمار اما فقط در حوزۀ اشتغال بود و این شهر در مقایسه با شهرهای توسعه‌یافته سطح پایین‌تری داشت. تمام مسئولان از فعالیت و تلاش مردم کارآفرین این شهر و اقدام‌های آنان برای حمایت و اتحاد در حرکت‌های ملی و دفاعی تمجید می‌کردند و می‌کنند. اما همت عالی مردم این شهرستان محصور مانده و خروجی‌های شهر مسدود است. این بن‌بست راه درآمد اصناف را کاهش داده و به عارضه‌ای برای اصناف تبدیل شده است. ناتمام ماندن پل خروجی سردرود مشکلاتی برای مردم این شهر به وجود آورده است.

نزدیک یک دهه است که خروجی شهر سردرود مسدود شده و پل نیمه تمامی که آغاز عملیات عمرانی آن به یک دهۀ قبل برمی‌گردد، وضعیت ایستایی دارد تا سردرود در بن‌بست قرار گیرد. از طرفی نیمه تمام ماندن این پل، ورودی شهر تبریز را از جنوب غرب نازیبا کرده است. پیش‌تر مسافران برای رفتن به خسرو شهر، اسکو و سهند از داخل سردرود می‌گذشتند و این گذر، در گردشگری، اقتصاد شهر و رونق مشاغل بسیار تاثیرگذار بود. اکنون اما مسافران رغبت چندانی برای ورود به شهر سردرود ندارند چون راه خروجی این شهر بسته است و مسافران سردرگم می‌مانند.  علت این‌که ساخت پل و رمپ خروجی این شهر نیمه‌تمام مانده است، تملک نشدن زمین‌های اطراف رمپ خروجی پل است. املاک این منطقه در حوزۀ استحفاظی شهرداری منطقه 7 تبریز قرار دارد و تملک این زمین‌ها بر عهده‌ شهرداری این منطقه است. شاید یکی از موانع مهم در ناتمام ماندن پل، تملک نشدن اراضی قبل از اجرای پروژه باشد. شهرداری منطقه 7 تبریز احتمالا به خاطر وضع اقتصادی نامناسب، مثل شهرداری‌های دیگر، تا‌کنون نتوانسته است این اراضی را تملک کند. شورای اسلامی شهر سردورود هم به دلیل تملک زمین‌ها در محدوده شهرداری تبریز نمی‌تواند اقدامی راهگشا انجام دهد. هر چند با تعلق این زمین‌ها به شهرداری سردرود موضوع تملک می‌تواند از سوی خود شهرداری دنبال شود یا از اعتبارات استانی برای رفع یکی از مشکلات مهم مردم این شهر بهره‌ برد. 

سردرود گویا سه هزار سال قدمت دارد و مرکز تابلوفرش ‌در جهان است. مسافران بسیاری به خاطر دیدن و خرید تابلوفرش راهی آن می‌شوند. اتمام پل خروجی، این شهر را از بن‌بست خارج می‌کند و مسافرانی که وارد سردرود می‌شوند به راحتی راه خروج را خواهند یافت. از سوی دیگر تمام نشدن پل خروجی سردرود به حمل و نقل عمومی شهر نیز ضربه می‌زند. قبل از شروع عملیات عمرانی پل خروجی، اتوبوس‌های رادار و اسفهلان از درون سردرود رد می‌شدند و مشکل کمبود وسایل نقلیه و عمومی در این شهر رفع می‌شد. این اتوبوس‌ها حالا از اتوبان می‌گذرند و سردرود با مشکل کمبود وسایل نقلیه عمومی مواجه است.  مردم این شهر انتظارات و مطالبات بجایی از شهرداری، شورای اسلامی و سایر مسئولان برای اتمام این پروژه دارند و خروج سردرود از این بن‌بست نیازمند عزم همگانی با نهایت همکاری و حمایت‌هاست. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :