• سه شنبه 19 تیر 1403
  • الثُّلاثَاء 2 محرم 1446
  • 2024 Jul 09
دو شنبه 18 تیر 1403
کد مطلب : 229447
+
-

شماره 10، آقای رئیس‌جمهور

سوژه روز
شماره 10، آقای رئیس‌جمهور

مسعود پزشکیان، منتخب مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری که سابقه 5دوره نمایندگی مجلس را هم دارد، یک ورزشکار پیگیر به‌حساب می‌آید و حالا عنوان ورزشکارترین رئیس‌جمهور ایران را از آن خود کرده است. اطرافیان آقای رئیس‌جمهور هم تأکید دارند که ورزش و به‌ویژه فوتسال، از برنامه زندگی او خارج نمی‌شود و هر هفته حداقل در یک سانس سالن حضور می‌یابد و در کنار دوستان و همکارانش، فوتسال بازی می‌کند و خیلی‌ها او را یک فوتسالیست حرفه‌ای می‌دانند که اصول تاکتیکی این ورزش را هم به‌درستی بلد است. مسعود پزشکیان، در سال‌های گذشته بارها با پیراهن تیم فوتسال و فوتبال مجلس، پا به توپ شده و در مسابقاتی چون جام پیشکسوتان موسوم به تورنمنت مرحوم یونس شکوری هم شرکت کرده است.
جالب است بدانید که رئیس‌جمهور جدید ایران علاوه بر فوتسال که در برنامه هفتگی او  قرار دارد، هر هفته یک تا 2بار به کوهنوردی می‌رود و در یک سانس والیبال هم حضور پیدا می‌کند. تصاویری که مشاهده می‌کنید، مربوط به دی‌ماه سال‌۹۷ و یک سال قبل از شیوع ویروس کروناست که مسعود پزشکیان در سالن دانشگاه تبریز، در یک بازی دوستانه فوتسال شرکت کرده است.
منتخب مردم ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری در آن زمان، جزو تیم فوتسال مجلس شورای اسلامی بود که مقابل تیم دانشگاه تبریز قرار گرفتند و یک رقابت سالنی جذاب را برگزار کردند که انتشار تصاویر آن پس از 5 سال و نیم جالب توجه است. مسعود پزشکیان در زمان فوتسال، با شماره ۱۰ در تیم مجلس شورای اسلامی به میدان می‌رفت که تقابل‌های تن به تن او با جوانان در تیم مقابل برای تماشاگران جذاب بود. شکل بازی او هم بی‌شباهت به فوتسالیست‌های حرفه‌ای نیست؛ حرکت از لب خط و نفوذ به عرض و شوت‌زنی، نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور‌ جدید ایران، به‌خوبی از این رشته آگاهی دارد و آن را می‌شناسد. بدون‌شک این آشنایی مسعود پزشکیان با ورزش و به‌ویژه فوتبال و فوتسال، می‌تواند در دوره ریاست‌جمهوری وی موجب پیشرفت بیشتر ورزش در ایران شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید