• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228658
+
-

2نفر از مأموران پلیس در حمله اشرار مسلح به‌ خودروی حامل صندوق‌های رأی به شهادت رسیدند

تاپای جان برای حفظ رأی مردم

انتظامی
تاپای جان برای حفظ رأی مردم

اشرار مسلح پس از پایان رأی‌گیری در یکی از شعبه‌های اخذ رأی در سیستان و بلوچستان به‌سوی خودرویی که حامل صندوق رأی بود حمله کردند و 2نفر از مأموران را به شهادت رساندند.
به گزارش همشهری، زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بعد از چندین مرتبه تمدید، ساعت 24جمعه به پایان رسید. پس از آن بود که آرا شمارش و صندوق‌ها به فرمانداری‌ها فرستاده شد. در سیستان و بلوچستان مسئولان یکی از شعب اخذ رأی در منطقه جکیگور پس از پایان رأی‌گیری سوار بر یک مینی‌بوس راهی منطقه راسک شدند. این مینی‌بوس حامل شماری از مسئولان شعبه و 5نفر از مأموران پلیس بود. آنها وظیفه حفاظت از صندوق و آرای اخذشده را بر عهده داشتند. خودروی حامل صندوق‌های رأی هنوز مسافت زیادی از محل شعبه دور نشده بود‌که در یکی از خیابان‌ها ناگهان 2موتورسوار به مینی‌بوس نزدیک شدند و شروع به تیراندازی کردند. آنها قصد داشتند با متوقف کردن مینی‌بوس، صندوق‌های آرا را به سرقت ببرند. در این شرایط بود که مأموران انتظامی نیز با تیراندازی به‌سوی مهاجمان به دفاع از خودروی حامل صندوق‌های رأی پرداختند. برای لحظاتی محل حادثه به میدان جنگ تبدیل شد و طرفین به‌سوی یکدیگر تیراندازی می‌کردند. اما در نهایت با ازخودگذشتگی مأموران محافظ، مهاجمان بدون اینکه بتوانند صندوق‌های رأی را به‌ دست آورند، مجبور به فرار شدند. در جریان این حادثه 5نفر از مأموران هدف گلوله اشرار قرار گرفتند و به مرکز درمانی منتقل شدند، اما 2نفر از آنها به نام‌های سرباز وظیفه فرهاد جلیل و گروهبان یکم مرزبانی ابراهیم مرمزی بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند.
سرهنگ علی رحیمی، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت به خانواده شهدای این حادثه به همشهری گفت:‌ همکارانم در این حادثه تا پای جان برای حفظ و حراست از آرای مردم تلاش کردند و اجازه ندادند اشرار به آرای مردم تعدی کنند. این حادثه در نزدیک منطقه‌ای مسکونی اتفاق افتاد و مأموران علاوه بر درگیری با اشرار مسلح مراقب بودند تا به جان و مال شهروندانی که ساکنان منطقه بودند آسیبی وارد نشود. او ادامه داد: شهید مرمزی از نیروهای کادری پلیس مرزبانی و اهل استان خوزستان بود. شهید جلیل هم از سربازان وظیفه و اهل استان چهارمحال و بختیاری بود.براساس این گزارش تیم‌های مختلفی از پلیس تلاش برای دستگیری عاملان این جنایت را آغاز کرده‌اند.

مکث
تسلیت کاندیداهای ریاست‌جمهوری

هرچند در جریان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیداها سرگرم برنامه‌های خود بودند، اما وقتی خبر شهادت 2مأمور پلیس در حفاظت از صندوق‌های انتخابات منتشر شد، 2کاندیدای راه‌یافته به مرحله دوم انتخابات نیز در پیام‌هایی جداگانه شهادت مأموران پلیس را تسلیت گفتند. مسعود پزشکیان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس این حادثه را به خانواده شهیدان تسلیت گفت و سعید جلیلی نیز در پیامی عنوان کرد: خبر تلخ شهادت 2تن از مدافعان آرای مردم در استان سیستان و بلوچستان موجب تأثر و تأسف گردید. این جنایت رفتار برخاسته از استیصال دشمنان مردم ایران است که چشم دیدن حضور آن‌ها، به‌ویژه مردم عزیز سیستان و بلوچستان را در صحنه ندارند. این حادثه را به خانواده‌های این شهدای عزیز و به مردم ایران تسلیت عرض می‌کنم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید