• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 10 تیر 1403
کد مطلب : 228631
+
-

حل مشکلات اجتماعی با نوسازی بافت‌های فرسوده

نوسازی بافت‌های فرسوده اولویت مدیریت شهری در دوره ششم است. این کار علاوه بر بهبود کیفیت زندگی شهروندان، بنا بر‌گفته‌های حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور منجر به حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی می‌شود. البته براساس تأکید سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، در این دوره مدیریت شهری شرایط مناسبی برای تولید مسکن در تهران فراهم کرده و سبب رونق نوسازی بافت‌های فرسوده شده است.

ایجاد حس تعلق با مشارکت مردم در نوسازی
حمزه‌شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور: میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد. نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد. نوسازی بافت فرسوده اگر با مشارکت خود افراد باشد باعث ایجاد حس تعلق خواهد شد و همچنین ساخت مسکن باعث ایجاد اشتغال می‌شود و صنایع مختلفی را درگیر می‌کند و رونق می‌بخشد. یکی از لازمه‌های انبوه‌سازی‌، درنظر گرفتن واحدهای رفاهی و پروژه‌های خدماتی و آموزشی در همان محل است.

نیاز سالانه تهران به 150هزار واحد مسکونی جدید
سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران: تهران سالانه به حدود ۱۵۰هزار واحد مسکونی جدید احتیاج دارد که در 10سال گذشته با توجه به قفل شدن ساخت‌وساز به‌طور میانگین سالانه برای ۶۵هزار واحد مسکونی پروانه صادر شد. برهمین اساس در وهله اول با توجه به‌وجود ۲۶۱هزار پلاک ناپایدار مسکونی و امکان تولید یک‌میلیون‌و۳۰۰هزار واحد در آنها، با اصلاح بند۱۵ ضوابط طرح تفصیلی و تسری آن به کل بافت‌های ناپایدار، شرایط مناسبی برای تولید مسکن در تهران فراهم شد که رونق نوسازی بافت‌های فرسوده در 2سال اخیر گواه این مدعاست.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید