• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 3 خرداد 1403
کد مطلب : 225777
+
-

مسیر عاقبت‌بخیری شهید جمهور

گفت رهبر و شهدا را  دعا کن
گلی‌خانم پیرزن زنجانی: شهید رئیسی، به منطقه بابائیان(از مناطق محروم زنجان) منزل ما آمد و به من قول داد که مشکل مسکن ما را حل کند. بعد از مدت کوتاهی این اتفاق افتاد و علاوه بر خانه، مسئله اشتغال ما را هم حل کرد. واقعا هوای ما را داشت. وقتی خواستم دعایش کنم گفت برای رهبری و شهدا دعا کنید، این سفره، سفره خدمت این عزیزان است.
حالا کارش شده که به عکسی که با شهید رئیسی انداخته زل بزند و غصه بخورد.


وارد دنیا شد  و دنیایی نشد
نادر طالب‌زاده: یک‌بار به ایشان گفتم می‌دونی چرا آقای رئیسی شدی؟
چون مسئول ستاد اجرایی فرمان امام بودی. ناظر اصل 49قانون اساسی بودی. دادستان و مسئول قوه بودی. اما با اینکه در فقر بزرگ شدی، اینقدر چشم و دل سیر بودی که هیچی برای خودت برنداشتی.
تقوا هم همین است که وارد دنیا شوی و دنیایی نشوی.

اول خدمت بعد شهادت
اوایل طلبگی‌ام بود که مشرف به مشهد شده بودم. رئیسی آن موقع تولیت آستان قدس بود. هر روز، سحر به همراه آیت‌الله علم‌الهدی در ایوان آینه می‌آمدند و نماز شب می‌خواندند. قلبا او را دوست داشتم. بعد از نماز شب که می‌رفت به سمت اقامه نماز صبح، خودم را به او رساندم و گفتم دعا کنید شهید شوم. کاملا جدی گفت، این دعا را نمی‌کنم. شما که طلبه هستید، حالا‌حالاها باید خدمت کنید و بعد از عمری خدمت، ان‌شاء‌الله شهید شوید.
و چقدر این دعا در حق خودش مستجاب شد. به قول حاج‌قاسم، تا کسی شهید نباشد، شهید نمی‌شود. و راه زندگی شهادت‌گونه، خدمت شبانه‌روزی به مردم است.

زندگی سخت و فقیرانه
در پنج سالگی، پدرم را از دست دادم. مادرم در خانه‌مان که چند اتاق داشت، همه وسایل‌مان را در یک اتاق جمع کرد و اتاق‌های دیگر را اجاره داد. خیلی زندگی سخت و فقیرانه‌ای داشتیم.(سیدابراهیم رئیسی)

هدیه‌ای از جانب امام رضا ع
اوایل طلبگی‌ام روزی کلا یک تومان پول داشتم. رفتم روبه‌روی حرم امام رضا‌(ع) و با ایشون درد دل کردم. یکی از فامیل‌هایمان مرا دید و 2 تومان به من پول داد. خوشحال شدم. این را از جانب امام رضا(ع) می‌دانستم.
(سیدابراهیم رئیسی)

اوقات فراغت در زندگی ما بی‌معناست
رضوانی(مجری بدون تعارف) خطاب به رئیسی: اوقات فراغت خود را چه کار می‌کنید؟
رئیسی: نه در این سمتی که هستم(قوه قضاییه) و چه قبل از این، وقتی برای فراغت نداشتم و اوقاتی برای فراغت در زندگی‌ام نبوده. مسئول جمهوری اسلامی اینقدر مسئولیت دارد که چیزی به نام اوقات فراغت در زندگی او بی‌معناست.

سکوت، سکوت، سکوت
شهید آیت‌الله رئیسی: عهدی که با خودم بستم این است که به دستور رهبر انقلاب، از طرح مباحثی که منجر به اختلاف میان مسئولان شود، خودداری کنم. من که عددی نیستم ولی خاطرم هست در مسجد الجواد، مردم ریختند دور شهید بهشتی که شما به حملات بنی‌صدر جواب بدهید. ایشان در جواب گفت امام فرمودند که:«سکوت سکوت سکوت».
بنده با اینکه عمیقا هم به این جهت تحت فشار هستم ولی اگر ادعای انقلابی‌بودن داشتیم باید در عمل نشان دهیم
عاقبت این مجاهدت و ریاضت، جز شهادت نیست.

مستقیم آمده به عشق این جوانان
محمدرضا باقری(مجری برنامه جهان‌آرا): یک وقتی در برنامه تجلیل از جوانان توسط رئیس‌جمهور، مسئول حفاظت به من تذکر داد که اسامی منتخبان جوان را سریع‌تر بخوان. در پاسخ گفتم بابا من کارم قاعده دارد، نمی‌توانم که تندتند اسامی را بخوانم!! در جواب گفت: آقای رئیسی از زیر سرم مستقیم آمده به عشق این جوانان. بعد از این هم سه جلسه بسیار مهم دارد.
شرمنده شدم. گفتم بابا زودتر بگو. خوب نگاه کردم آثار ضعف در عین حال شعف را در چهره ایشان دیدم.
یاد این روایت امام صادق(ع) افتادم که متقیان، قوت روحی‌شان، ضعف جسمی‌شان را جبران می‌کند.

تصویر یک  مدیر جمهوری اسلامی
محمدمهدی رحیمی در توییتی نوشت: مراسم دیروز به اذان ختم شد. محلی برای نماز درنظر گرفته بودند اما گفت تا اینجا آمدیم به دیدار اهالی منطقه هم برویم و این شد که بازهم سرزده به مسجدی در مناطق روستایی رفتیم. بعدهم گفت‌وگوی صمیمانه با اهالی متعجب از دیدن رئیس‌جمهور. نمی‌دانستیم این آخرین نماز و دیدار مردمی رئیسی عزیز است.
نماز و مردم. این دو مفهوم را کنار هم فراموش نکنید. مولای ما در قله جمع این دو «یوتون الزکاه و هم راکعون» است. مدیران نظام علوی نیز جمع این دو هستند. این نخستین و آخرین تصویر از مدیر جمهوری اسلامی است.


مرد صادق و قابل اعتماد
حدادعادل می‌گوید مهم‌ترین خصوصیت و ویژگی شخصیتی آیت‌الله رئیسی صداقت بود. هر کس با ایشان کار می کرد قبول داشت که ایشان صادق و قابل اعتماد است .
بهادری‌جهرمی هم می‌گفت رئیسی تاکید می‌کرد اگر در تصمیم‌گیری‌ها چیزی جز خدا را مدنظر قرار دهیم، مرتکب شرک شده‌ایم.

این خبر را به اشتراک بگذارید