• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225339
+
-

بپا نچایی!

بپا نچایی!

از قدیم گفته‌اند هوای بهار دزد است و ممکن است هر لحظه غافلگیرمان کند. یک ساعت آسمان آفتابی است و ساعتی بعد ابری و بارانی می‌شود و هوا هم دائم در حال سرد و گرم‌شدن است. همین موقع‌هاست که آدم ناغافل سرما می‌خورد و ویروس‌ها جشن و پایکوبی در بدن‌مان برپا می‌کنند. بنابراین بهتر است طبق توصیه پزشکان که پیشگیری بهتر از درمان است از روش‌هایی استفاده کنیم تا جلوی زکام را بگیریم. این روش‌ها می‌تواند کمک کند در بهار نچایید:

    اول از همه برای اینکه دچار سرماخوردگی بهاری نشوید، در غذاهای خود بیشتر از سیر استفاده کنید. سیر یک ضدعفونی‌کننده قوی است و به ویروس‌ها اجازه ورود به بدن را نمی‌دهد.
   هر روز ویتامین C مصرف کنید و بیشتر ماست بخورید، چرا که ماست می‌تواند مشکلات گوارشی‌تان را هم کنترل کند.
   اگر با طعم تندی مشکل دارید، بهتر است در این فصل با فلفل آشتی کنید، چرا که مصرف فلفل می‌تواند نقشی مفید در پاکسازی مخاط بینی و سلامت ریه ایفا کند.
    چای عسل و دارچین برای پاکسازی بدن بسیار مفید است و مطالعات هم نشان می‌دهد که مصرف زنجبیل در غذا از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. ضمن اینکه می‌توانید زنجبیل را به همراه عسل در چای بریزید و نوش‌جان کنید.
   بهتر است تا جای ممکن از خوردن غذاهای چرب و سرخ شده خودداری کنید.
سیب زمینی سرخ کرده همیشه هست، اما حفظ سلامتی به این راحتی‌ها نیست و باید حسابی مراقب باشید و سراغ این مدل خوراکی‌ها نروید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :