• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222339
+
-

یک از یک

استقلال در حالی با یک گل آلومینیوم را برد که همین یک ضربه داخل چارچوب را داشت

یک از یک

پیروزی‌های اقتصادی استقلال در این فصل، دیگر کاملا مشهور شده و حتی اعضای کادرفنی این تیم هم ابایی از تأیید این استراتژی و به زبان آوردن همین عبارت ندارند. آنچه در بازی با آلومینیوم در اراک اتفاق افتاد هم در همین دسته می‌گنجد؛ جایی که آبی‌ها با تنها گل گوستاوو بلانکو در دقایق پایانی نیمه‌اول موفق به شکست میزبان شدند. آنها سراسر نیمه‌دوم را مشغول دفاع از این گل بودند و حتی چیزی نمانده بود در آخرین ثانیه‌ها تاوان سنگینی بابت این سبک بازی بپردازند اما این بار هم به خیر گذشت و استقلال 3امتیاز کامل را در جیبش گذاشت.
آمار پایان بازی هم روی استفاده حداکثری استقلال از حداقل موقعیت‌ها صحه می‌گذارد؛ جایی که این تیم تنها ضربه داخل چارچوبش را به گل تبدیل کرد و برنده از زمین بیرون آمد. آبی‌ها در این بازی 7شوت داشتند که فقط ضربه سر بلانکو در سیبل بود. نیازی به یادآوری نیست که در عرف فوتبال جهان توپ‌هایی که به دیرک دروازه می‌خورد «داخل چارچوب» به‌حساب نمی‌آیند، وگرنه ضربه سر ایمان سلیمی را هم می‌شد به این آمار اضافه کرد. در نقطه مقابل آلومینیوم هم 6شوت داشت که یکی از آنها داخل چارچوب بود. در این بازی مالکیت توپ نیز 50- 50بین دو تیم تقسیم شد.

ستاره فروردین‌ ماه استقلال
گوستاوو بلانکو برای دومین بازی متوالی گل زد و برترین بازیکن میدان شناخته شد تا روزهای اوجش در استقلال ادامه داشته باشد. مهاجم آرژانتینی در بازی قبلی و در جریان تساوی 2- 2 با مس رفسنجان هر 2گل تیمش را به ثمر رسانده بود و این‌بار هم تک‌گل پیروزی‌بخش آبی‌ها را به آلومینیوم زد و یک‌بار دیگر بالاترین نمره زمین را کسب کرد. سایت متریکا نمره 7.71 را به بلانکو داده که در بازی کم‌حادثه و کم‌موقعیت استقلال و آلومینیوم بالاترین نمره بوده است. بلانکو تنها ضربه داخل چارچوب استقلال را در این مسابقه زد و تیم نکونام با همین ضربه پیروز شد. بعد از او، ابوالفضل جلالی صادرکننده پاس‌گل با نمره 7.60 دومین بازیکن برتر زمین شد و روزبه چشمی هم نمره 7.48 را از متریکا دریافت کرد. بلانکو در بازی با مس رفسنجان هم با نمره عالی 8.39 برترین بازیکن زمین شده بود و گل‌ها و موقعیت‌های آن بازی به او اجازه داد نمره بالاتری نسبت به این هفته کسب کند. مهاجم آرژانتینی در هفته گذشته بهترین بازیکن هفته هم شد و کسی نمره‌‌ای بالاتر از او نگرفت، اما در این هفته حتی به تیم منتخب هفته هم نرسید و محمدجواد محمدی و عیسی آل‌کثیر بالاتر از او ایستادند. بلانکو حالا در استقلال 5گله شده و برترین گلزن آبی‌ها در این فصل است. آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی به همراه کوین یامگا که پنالتی‌های تیم را می‌زد، 4گله‌های استقلال هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :