• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 15 فروردین 1403
کد مطلب : 221422
+
-

جهان و فاینورد

پس از ترک برایتون در تابستان2021، علیرضا جهانبخش تصمیم گرفت دوباره به فوتبال هلند برگردد؛ جایی که بهترین خاطره‌های دوران فوتبال باشگاهی این ستاره خلق شده بودند. او که زمانی برای نایمخن و آلکمار بازی کرده بود، این بار به یکی از مهم‌ترین تیم‌های فوتبال هلند یعنی فاینورد پیوست. این دوران برای علیرضا فراز و نشیب‌های خاص خودش را داشت؛ بازیکنی که حالا در یک‌قدمی ترک باشگاه قرار گرفته اما بدون‌شک به‌خاطر دستاوردهای بزرگ این دوران، از پیوستن به فاینورد احساس پشیمانی ندارد.
 
   فینال اروپایی
علیرضا در همان نخستین فصل حضور در فاینورد، با این تیم به یک فینال اروپایی رسید. سفید و قرمزها در لیگ کنفرانس اروپا تا آخرین بازی در جام ماندند و سرانجام مقابل رم شکست خوردند. جهانبخش البته در بیشتر بازی‌ها تنها چند دقیقه بازی کرده بود و در فینال هم فقط برای 2‌دقیقه به زمین رفت. با این حال، تجربه رسیدن به یک فینال اروپایی برای یک بازیکن ایرانی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی به‌نظر می‌رسید.
 
   بازیکنی که زنده شد
اولین فصل علیرضا در فاینورد، اصلا فصل ساده‌ای به‌نظر نمی‌رسید. با این حال، او در مقطع خاصی از فصل توانست کمک بزرگی به تیمش بکند. او بین هفته‌های بیستم و بیست‌وسوم، در 4‌بازی 3‌گل برای فاینورد زد و ناگهان به یک بازیکن ثابت برای این تیم تبدیل شد؛ هر‌چند که فرم درخشان این بازیکن تا پایان فصل ادامه نداشت.
 
   قهرمان هلند
یک سال بعد، اتفاق مهم‌تری برای جهانبخش رخ داد و او در فاینورد، طعم قهرمانی در لیگ هلند را چشید. دبل به‌یاد‌ماندنی این بازیکن مقابل آیندهوون، بهترین لحظه آن فصل برای علیرضا بود. او بعد از چند سال بازی در لیگ هلند، سرانجام قهرمان این لیگ شد. فاینورد در آن فصل به جمع 8‌تیم برتر لیگ اروپا هم رسید و باز هم مقابل رم بازنده شد.
 
   تیر خلاص
کابوس بزرگ رم ظاهرا قرار نبود دست از سر علیرضا و فاینورد بردارد. آنها این فصل باز هم در لیگ اروپا و این‌بار در پنالتی‌ها به رم باختند. خراب‌شدن پنالتی جهانبخش نیز تأثیر قابل‌توجهی روی این اتفاق داشت و عملا به دوران حضور این بازیکن در فاینورد پایان داد.
 
   باشگاه صدتایی‌ها!
بازی بعدی علیرضا برای فاینورد، صدمین بازی او در این باشگاه خواهد بود. جهانبخش تا امروز 99‌بار برای تیم هلندی بازی کرده و در این مدت، 17‌گل و 15‌پاس‌گل نیز داشته است. او حالا آخرین روزهای حضور در ترکیب این باشگاه را سپری می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
جهان و فاینورد