• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 221000
+
-

هوش مصنوعی جمینی به سیاست کاری ندارد

گوگل هشدار داد در آستانه انتخابات هر کشوری، انواع سؤالاتی را  که کاربران می‌توانند از ربات‌چت هوش مصنوعی Gemini بپرسند، محدود می‌کند. به گزارش بی‌بی‌سی، به‌گفته گوگل این سیاست برای انتخابات هند که از یک ‌ماه دیگر آغاز خواهد شد، اجرایی شده است. این درحالی است که این شرکت قصد دارد از بحث و جدل بیشتر در مورد فناوری هوش مصنوعی جلوگیری کند. ربات‌چت جمینی محصول گوگل در اصل یک نسخه کپی گوگل از چت‌روبات ChatGPT است.
این روبات نیز می‌تواند به سؤالات به‌صورت متنی پاسخ دهد و همچنین تصاویر تولید کند. سخنگوی گوگل گفت که این اقدام اخیر بخشی از برنامه‌هایی است که سال گذشته درباره رویکرد این ربات هوش مصنوعی به انتخابات اعلام شد. او گفت: «همانطور که در دسامبر گذشته اعلام کردیم، در آماده‌سازی‌ برای بسیاری از انتخابات در سراسر جهان در سال2024 و به‌دلیل احتیاط زیاد، انواع سؤالات مربوط به انتخابات را که Gemini به آنها پاسخ می‌دهد، محدود می‌کنیم.»
قرار است امسال انتخابات در کشورهای سراسر جهان ازجمله ایالات متحده، بریتانیا و آفریقای جنوبی برگزار شود. در حال حاضر اگر افراد ساکن در کشورهای در آستانه انتخابات از جمینی سؤالی درباره انتخابات بپرسند، هر بار با این پاسخ مواجه می‌شوند: «هنوز نمی‌دانم چگونه به این سؤال پاسخ دهم. فعلا می‌توانید جست‌وجوی گوگل را امتحان کنید.»
با این حال، هنگامی که یک‌سری سؤالات در مورد سیاست هند برای جمینی مطرح شد، پاسخ‌های دقیق‌تری در مورد احزاب اصلی این کشور ارائه کرد. تحولات در هوش مصنوعی مولد نگرانی‌هایی را در مورد اطلاعات نادرست ایجاد کرده و دولت‌های سراسر جهان را بر آن داشته تا برای تنظیم این فناوری اقدام کنند. در هفته‌های اخیر، هند به شرکت‌های فناوری گفته است که قبل از انتشار ابزارهای هوش مصنوعی باید تاییدیه بگیرند. در‌ماه فوریه، گوگل پس از ایجاد تصویری از بنیانگذاران ایالات متحده که در آن یک مرد سیاهپوست به‌طور نادرست در آن گنجانده شده بود، عذرخواهی کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید