• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 223327
+
-

‌زخم کاری برمی‌گردد

سریال
‌زخم کاری برمی‌گردد

شقایق عرفی نژاد: خبر ساخت فصل سوم سریال «زخم کاری» مدت‌ها پیش و کمی ‌بعد از پایان فصل نه چندان موفق دوم منتشر شد. حالا هم محمدحسین مهدویان با انتشار تصویری از فصل سوم سریال، تاریخ پخش آن را نیمه‌های بهار اعلام کرده است. در خبرهایی هم گفته شده این سریال پس از سریال گناه فرشته‌ پخش خواهد شد. با توجه به اینکه گناه فرشته هفته گذشته به پایان رسید، انتظار می‌رود انتشار سومین فصل زخم کاری به‌زودی آغاز شود.
‌ فصل اول زخم کاری که براساس کتاب «۲۰زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد و با نگاهی به تراژدی مکبث ویلیام شکسپیر ساخته شد، ‌یکی از سریال‌های پربیننده شبکه نمایش خانگی بود. این سریال با بازی جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور داستان تاجری بود که از رانندگی برای مدیر یک هلدینگ به عضویت در هیأت مدیره آن می‌رسد. او با وسوسه و فشار همسرش مدیر هلدینگ را می‌کشد و به‌تدریج با قتل بقیه اعضای هیأت‌مدیره صاحب تمام هلدینگ می‌شود. اما در آخر و بعد از اینکه خانواده‌اش از هم می‌پاشد، توسط معشوقه پیشینش به قتل می‌رسد.


واکنش تماشاگران به حضور جواد عزتی
فصل دوم سریال با کنجکاوی‌های زیادی شروع شد. تماشاگرانی که ماجرای مالک را در فصل یک دنبال کرده بودند، حالا مشتاق بودند بقیه داستان را ببینند به‌خصوص که مالک که در انتهای فصل اول ظاهرا کشته و دفن شده بود، در این فصل دوباره زنده شده بود. اما این تماشاگران هرگز آنچه را انتظار داشتند، به‌دست نیاوردند. شخصیت مالک هرچند بی‌‌منطق و بسیار غیرواقعی بعد از دفن در تابوت و زیرزمین زنده مانده بود، حضور بسیار کمرنگی در این فصل داشت و این موضوع نارضایتی مخاطبان را به‌دنبال داشت. مهدویان خطر چنین داستان باورناپذیری را به جان خریده بود تا شخصیت اصلی داستانش در فصل دوم حضور داشته باشد. به‌خصوص که تماشاگران به جواد عزتی در این نقش واکنش‌های بسیار خوبی داده بودند، اما با وجود این به هیچ وجه نتوانسته بود از این شخصیت درست استفاده کند.
 او را در خانه‌ای حبس کرده بود و به جایش میثم، پسرش ‌را تبدیل به نقش اصلی کرده بود، درحالی‌که این شخصیت چنین ظرفیتی نداشت. ضمن اینکه در هر قسمت چند شخصیت جدید وارد می‌شدند و بعد بدون اینکه به داستان کمکی‌کنند یا جذابیتی داشته باشند، از داستان خارج می‌شدند.
مثل فصل اول که براساس نمایشنامه مکبث از شکسپیر ساخته شده بود، فصل دوم هم براساس نمایشنامه دیگری از شکسپیر شکل گرفته بود؛ نمایشنامه هملت که در آن شاهزاده‌ای به‌دنبال انتقام خون  پدرش است.

اقتباس از « شاه لیر»
آنطور که گفته شده فصل سوم زخم کاری هم با زیرعنوان بازگشت، با نگاهی به نمایشنامه «شاه لیر» شکسپیر ساخته شده و آنطور که گفته شده جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، کامبیز دیرباز و الناز ملک از بازیگران اصلی این فصل هستند.
 حالا باید دید که در فصل سوم با جزئیاتی که از آن منتشر شده چه اتفاقی برای سریال  خواهد افتاد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید