• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 13 تیر 1397
کد مطلب : 21953
+
-

نخاله هایی برای زشتی شهر

مریم نظری| ایلام - خبرنگار:

تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف شهر ایلام چهره نازیبایی به این شهر داده است .
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در گفت و گو با همشهری خواستار بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها در زمینه مدیریت پسماندها شد. 
احمد کرمی گفت: در حوزه صدور مجوزهای تولیدی و صنعتی باید به مدیریت پسماند به عنوان یک موضوع زیست محیطی توجه کافی شود. وی از تخلیه و رها سازی زباله و پسمانده های مصالح ساختمانی در محدوده و حاشیه شهرایلام به عنوان یک معضل جدی بهداشتی، خدماتی و عمرانی نام برد و بر تلاش برای رفع و حل سریع تر آن تاکید کرد. این مسئول اظهار کرد: نبود سیستم کنترل و نظارت مناسب بر دفع نخاله های ساختمانی شهر ایلام باعث دپوی زباله و تجمع نخاله در بسیاری از مناطق حاشیه‌ای شهر شده است.


برخورد با رانندگان متخلف

کرمی تصریح کرد: برای مدیریت نخاله های ساختمانی باید کمیته ای تشکیل و ورودی ها و نقاط آسیب دیده ایلام را پاکسازی کنند و پس از آن در صورت تخلف قانون شکنان، اقدامات قضایی صورت پذیرد.
وی افزود: پس از پاکسازی مسیرهای مشخص شده از نخاله های ساختمانی، این مکان ها درختکاری و نشیمن گاه هایی برای استفاده شهروندان ایجاد شود.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: پس از پاکسازی این اماکن، چنانچه راننده کامیون ها به تخلیه نخاله های ساختمانی در حاشیه راه ها و مکان های غیر مجاز اقدام کنند به دستگاه قضایی معرفی و با آنها برخورد شدید صورت خواهد گرفت.
وی از بخش خصوصی و سرمایه گذاران خواست با ورود به احداث کارخانه های بازیافت هم زباله و پسماندها را به چرخه تولید و مصرف مجدد بازگردانند هم منبعی برای درآمد و اشتغالزایی در این حوزه شوند و در این راستا دستگاه های متولی چون محیط زیست، منابع طبیعی و شهرداری نیز با متقاضیان احداث کارخانه بازیافت همکاری کنند.


لزوم همکاری نهادهای ذیربط

این مسئول گفت: در مقطع کنونی دفن بهداشتی زباله ها و‌ پسماندها به صورت علمی و با رعایت موازین و پیوست های زیست محیطی در اولویت است و باید در مدت 10 روز پسماندها و نخاله های ساختمانی کنارگذر شرقی و نیز ضلع‌ غربی واقع در روستای هفت چشمه پاکسازی و به تدریج این مکان با توجه به موقعیت جغرافیایی و چشم اندازی که دارند به یک مکان تفریحی و گردشگری تبدیل شوند.کرمی از شهرداری، پلیس راه و راهنمایی، محیط زیست، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و دستگاه قضا خواست با ایجاد گشت های مشترکی در مکان هایی که به محل دپوی نخاله و پسماند تبدیل شده اند، افراد خاطی و معارضان را شناسایی و با آنها برخورد قانونی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :