• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 28 بهمن 1402
کد مطلب : 218594
+
-

خبرهای کوتاه از دنیای سیاست

در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان و فیصل بن‌فرحان، وزرای امورخارجه ایران و عربستان روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله تحولات اخیر شهر رفح، وضعیت انسانی در نوارغزه و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.
  کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران گفت: انتخابات دوام در برابر فشارها، تحول‌خواهی همیشگی مردم، تامین امنیت روانی، فرهنگی و سیاسی در منطقه و خارچشم دشمن و نورچشم دوستان است.
  موسی غضنفر‌آبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تأکید کرد حضور گسترده مردم در انتخابات بر مباحث امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی کشور تأثیر مثبت دارد.
  نیکلای پاتروشف و علی‌اکبر احمدیان، دبیران شورای امنیت ملی روسیه و ایران در بیشکک، پایتخت قرقیزستان دیدار و گفت‌وگو کردند.
  امیر کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد که در زمینه انسداد مرزها دیگران نمی‌توانند برای ما تعیین‌تکلیف کنند.
  علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه حضور مردم در انتخابات را «تضمین‌کننده پیشرفت ایران در سایه استقلال» دانست.
  بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس «مشارکت مردم» را حل‌المسائل مشکلات کشور دانست.
  اسلاو ومیر کولتون، رئیس انجمن وابستگان نظامی مقیم ایران تأکید کرد جمهوری‌اسلامی از پیشتازان تولید پهپاد در جهان به‌صورت بومی به‌شمار می‌رود.
  یک منبع آگاه در وزارت امورخارجه ایران، برخی ادعاهای منتشر شده درباره محتوای رایزنی تلفنی اخیر وزیران امورخارجه ایران و سوئد را رد و آن را شیطنت رسانه‌ای درجهت منافع رژیم‌صهیونیستی دانست.
  شبکه خبری ان.بی.سی‌نیوز آمریکا مدعی حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی در نزدیکی دریای سرخ شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید