• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 24 دی 1402
کد مطلب : 215531
+
-

تثبیت قیمت و دسترسی آسان استراتژی جدید مدیریت شهری

روز گذشته در نودو‌یکمین پویش امید و افتخار 2فروشگاه شهروند به کشور اضافه شدند

فرخنده رفائی؛ روزنامه‌نگار

دسترسی آسان و سریع شهروندان به امکانات و مایحتاج اولیه زندگی از نخستین فاکتورهای توسعه اجتماعی و شهری محسوب می‌شود. در کلانشهر تهران وسعت و گستردگی شهر از یک‌سو و ریتم تند زندگی و مشغله فراوان شهروندان از سوی دیگر، گاهی خریدهای روزمره را هم برای بسیاری از مردم با دشواری زیاد همراه می‌کند؛ از این‌رو مدیریت شهری تهران گسترش مراکزی چون بازارهای میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های شهروند را از سطح پایتخت فراتر برده تا دسترسی مردم سایر شهرهای کشور نیز به مایحتاج اولیه تسهیل و تسریع شود. در همین راستا دیروز، شنبه در نودو‌یکمین پویش امید و افتخار، ۲ فروشگاه شهروند با مشارکت بخش خصوصی در شهر جدید اندیشه و مارلیک با حضور جمعی از مدیران شهری افتتاح شد و کلنگ پروژه فروشگاه شهروند در نبرد جنوبی نیز به زمین خورد.

نقش شهرداری در تثبیت قیمت‌ها

لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در این مراسم با تأکید بر خدمت به مردم در ابعاد مختلف به‌عنوان راهبرد اصلی مدیریت شهری، گفت: بحث بازار و تثبیت قیمت بازار مهم است و در راهبردی که برای شرکت شهروند تعریف کرده‌ایم کالا باید با کیفیت، تنوع و قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار بگیرد. معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه شهروند آمادگی دارد ظرفیت‌های مردمی را در تهران و شهرستان‌ها فعال کند، اضافه کرد: نخستین حرکت در مارلیک کرج بود و در کلانشهرهای دیگر این حرکت دنبال می‌شود تا بتوانیم یک خدمت به مردم در جهت تثبیت قیمت بازار داشته باشیم. فروزنده همچنین گفت: در 2‌ماه مانده به پایان سال‌جاری شاهد افتتاح پروژه‌های خوبی در سطح شهر تهران خواهیم بود.

تعداد شعب شهروند به ۵۴شعبه رسید

داود قربانیان، مدیرعامل شرکت شهروند در آیین افتتاح فروشگاه‌های جدید شهروند با بیان اینکه از ابتدای ابلاغ سیاست‌های شهردار تهران درخصوص توسعه فیزیکی و فروش مجموعه شهروند ۱۰هزار مترمربع به سطح فروشگاه‌های شهروند اضافه شده، افزود: ۳۰درصد مجموعه شهروند نسبت به گذشته توسعه پیدا کرده است. سیاست شهرداری تهران برای توسعه فروشگاه‌ها و ارائه خدمات به شهروندان تهران و ایران در کنار توسعه فروش بوده است. توسعه فیزیکی فروشگاه‌ها نیز به‌صورت جدی پیگیری شده به شکلی که مجموعه شهروند امروز با افتتاح 2فروشگاه جدید به ۵۴شعبه رسیده است. مدیرعامل شرکت شهروند با پرداختن به توسعه این فروشگاه‌ها در آینده گفت: توافقات اولیه با منطقه ۸ انجام شده است و با حمایت شهرداری و شورا نهایی خواهد شد. در منطقه دولت‌آباد و توحید نیز با متروی تهران توافقات اولیه صورت گرفته است. در خیابان هنگام و جنت‌آباد نیز با کمک سازمان اتوبوسرانی 2شعبه قرار است به شعبه‌های شهروند اضافه شود.

نقش مدیریت شهری در کنترل گرانی

احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران هم در این مراسم با تأکید بر اینکه فروشگاه‌ها باید گرانی کالاها را کنترل کنند، افزود: تعداد فروشگاه‌های شهروند نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و تنوع مکانی فروشگاه‌های شهروند در مناطق نشان از عدالت دارد. این موضوع بسیار مهم است؛ چراکه در گذشته ما تنها در برخی از مناطق شاهد راه‌اندازی فروشگاه‌های شهروند بودیم، اما در این دوره از مدیریت شهری ما در اکثر مناطق توانسته‌ایم فروشگاه شهروند را راه‌اندازی کنیم و این موضوع ما را به عدالت در خدمت‌رسانی نزدیک‌تر می‌کند. وی افزود: توسعه فروشگاه‌های شهروند با همکاری بخش خصوصی است و خیلی بار نیروی انسانی را به شهرداری تهران اضافه نمی‌کند؛ در ضمن فروشگاه‌های شهروند به سوددهی رسیده‌اند و این موضوع جای تشکر دارد.

افزایش 50درصدی فروشگاه‌ها تا پایان این دوره

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: در این دوره از مدیریت شهری این میزان از افتتاح‌ها، قابل توجه بوده است و انتظار داریم تا پایان این دوره شاهد افزایش ۵۰درصدی فروشگاه‌ها باشیم. وی با بیان اینکه شهروند صدها تن کالای تنظیم بازاری عرضه کرده که در تثبیت قیمت‌ها راهگشا بوده است، افزود: این فروشگاه با عرضه بیش از ۳۰ تا ۵۰تن گوشت تنظیم بازار توانسته به مردم کمک کند. پیرهادی ابراز امیدواری کرد تا پایان این دوره مدیریت شهری همه فروشگاه‌های شهروند با فروش آنلاین خدمات دهی کنند که در کاهش ترافیک و آلودگی هوا مؤثر است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید