• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 9 تیر 1397
کد مطلب : 21422
+
-

آذربایجان غربی روی سکوی «پرتاب»

قهرمانان پرتاب چکش استان در مسابقات قهرمانی کشور همواره رتبه‌های نخست را از آن خود می‌کنند

ورزش
آذربایجان غربی روی سکوی «پرتاب»




فاطمه جعفرنژاد| ارومیه- خبرنگار:

استعدادهای فراوان و زیرساخت‌های استان آذربایجان غربی در ورزش دوومیدانی مطلوب و در حد خوبی است، به طوری که در رشته‌های مختلف دوومیدانی که به عنوان ورزش مادر شناخته می‌شود ورزشکاران استان مقام‌های برتر را از آن خود کردند.
رشته «پرتاب چکش» که از مواد بیست‌وچهارگانه دوومیدانی است در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و قهرمانان بسیاری از این استان در مسابقات کشوری و جهانی درخشش داشته‌اند، با این حال نیازمند توجه هرچه بیشتر مسئولان در راستای حمایت‌های مادی و معنوی از ورزشکاران استان در این بخش ورزشی است.

 امید آن می رود «خانه پرتاب» ارومیه که به‌تازگی ساخت آن با مشارکت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان و هیات ورزش دوومیدانی آغاز شده و در حال حاضر 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
حمید هفت‌چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی، فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی‌پوشان آذربایجان غربی طی سالیان گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین‌المللی شده‌اند.


پرتاب چکش استان، نیازمند امکانات 

دبیر هیات دوومیدانی ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری اظهار می‌کند: با توجه به اینکه هیات دوومیدانی متشکل از 24 رشته زیرشاخه است، نیاز به حمایت‌های  چندبرابری نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی داشته و حمایت‌های مادی و معنوی مسئولان استان را هم نیاز دارد.
«علیرضا مرادی» در ادامه سخنان خود با اشاره به درخشش ورزشکاران پرتاب چکش استان در مسابقات مختلف قهرمانی که در سه ماهه اول سال جاری برگزار شده، می‌گوید: 12 ورزشکار استان که همگی از ارومیه بودند در مسابقات مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

وی ابراز می‌کند: فرهاد ابراهیمی مقام سوم مسابقات لیگ طلایی، شاهین احمدی مقام اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور در رده جوانان، فاطمه مهرآور مقام‌های دوم و سوم قهرمانی کشور در رده جوانان، سهند ابراهیمی مقام اول رده نوجوانان مسابقات قهرمانی کشور، کاوه موسوی مقام اول مسابقات لیگ طلایی، فرهاد ابراهیمی مقام دوم مسابقات لیگ طلایی، علی مرادی مقام اول مسابقات قهرمانی کشور، حمیدرضا افشاری مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور، محدثه هاشم‌زاده مقام سوم در رشته پرش ارتفاع و شقایق لطفی مقام سوم رشته هفتگانه، ورزشکاران حائز مقام‌های اول تا سوم هیات ارومیه هستند.

دبیر هیات دوومیدانی ارومیه با اشاره به ساخت خانه پرتاب ارومیه برای ورزشکاران رشته پرتاب چکش تاکید می‌کند: در حال حاضر امکانات هیات دوومیدانی ارومیه شامل سالن دوومیدانی شهید امینی، پیست تختی و خانه پرتاب ارومیه بوده و خانه پرتاب ارومیه با 20 درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
در حال حاضر 75 ورزشکار آقا و 75 ورزشکار خانم در این هیات فعالیت می‌کنند که مجموعا 150 ورزشکار و 9 مربی بوده و در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به آموزش تخصصی این ورزش می‌پردازند.


بازماندن ورزشکاران پرتاب چکش استان از جاکارتا

مدیر روابط عمومی هیات دوومیدانی آذربایجان غربی با اشاره به کسب مدال طلای قهرمانی این مسابقات در رشته پرتاب چکش، اظهار می‌کند: پرتابگران چکش آذربایجان غربی با وجود کسب یک مدال طلا و یک برنز در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی موفق به کسب سهمیه بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا نشدند.

«عبدالحمید جاویدی» در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می افزاید: در این مسابقات علی مرادی با پرتابی معادل 63 متر و 50 سانتیمتر به مقام قهرمانی رسید و حمیدرضا افشاری دیگر پرتابگر ارومیه‌ای موفق به پرتاب 51 متر و 72 سانتیمتر شد و به مقام سوم رسید.
وی بیان می‌کند: در این ماده بهراد صبوری با پرتاب 52 متر و 50 سانتیمتر به مقام نایب قهرمانی رسید، حد نصاب حضور در بازی‌های آسیایی 73 متر و 50 سانتیمتر است که فقط کاوه موسوی توانایی پرتاب آن را دارد و این ورزشکار به دلیل مصدومیت از ناحیه پا نمی‌تواند در مسابقات ورودی شرکت کند و حضور در بازی‌های آسیایی را از دست  داد.

مدیر روابط عمومی هیات دوومیدانی آذربایجان غربی ابراز می‌کند: تیم آذربایجان غربی در بخش مردان با ترکیب علی مرادی، حمیدرضا افشاری در ماده پرتاب چکش، مهدی احمدی اصل در 400 متر و صادق مظاهری و حجت حسن‌پور در 800 متر عازم رقابت‌های قهرمانی کشور شده است.جاویدی می‌گوید: در بخش دختران نیز فاطمه مهرآور در پرتاب چکش و محدثه هاشم‌زاده فروزان در پرش ارتفاع، ورزشکاران اعزامی استان به این مسابقات بودند.

مسابقات قهرمانی دوومیدانی بزرگسالان ایران انتخابی تیم ملی طی روزهای 26 و 27 خرداد با حضور ورزشکارانی از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.
وی اذعان می‌کند: در این مسابقات 200 ورزشکار مرد در رده سنی 18 سال به بالا در 24 رشته شامل 4 رشته پرتاب وزنه، 4رشته پرش ارتفاع و 16 رشته دوومیدانی با یکدیگر رقابت کردند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید