• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 7 دی 1402
کد مطلب : 213742
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/98Pj4
+
-

با مردم

مرخصی موجه برای دانشجویان حاجی پیش‌بینی نشده است
در سالی که گذشت توفیق مشرف شدن به حج تمتع همراه همسرم را یافتم. از آنجا که دانشجوی ارتباطات هستم، قبل از هر اقدامی با استادان دانشگاه صحبت کردم و رضایت تک تک آنها برای رفتنم به حج و برگزاری امتحان برای من پس از بازگشت از حج را گرفتم. برخی ذیل نامه‌ای کتبی را امضا کردند و برخی دیگر شفاها اعلام کردند که مشکلی نیست و نایب الزیاره آنان هم باشم. بعد از بازگشت از سفر حج، دانشگاه غیبتم را نپذیرفت و برایم حذف ترم انجام داد! در مراجعات مکرر در نهایت گفتند قانونی برای دانشجویی که به حج می‌رود، نداریم! هر چه پیگیر شدم کمیته‌ای تشکیل شود یا تبصره‌ای پیدا کنند گفتند قانونی نیست! درحالی‌که من کل ترم را سرکلاس‌ها بودم و در هر کلاس هم ارائه کنفرانس و تحقیق داشتم و استادان هم قول داده بودند، از حق خودم محروم شدم. در نهایت استیصال از ادامه تحصیل در دانشگاه علامه طباطبایی منصرف شدم درحالی‌که دانشجوی شبانه بودم و چند ترم شهریه پرداخته‌ام. چطور ممکن است نتوانند برای این مورد و موارد مشابه راهکاری داشته باشند؟
زهرا حمیسی از تهران

نان بی‌کیفیت و سوخته و گران حق اقشار ضعیف نیست
همانطور که می‌دانید قوت غالب خانواده‌های ضعیف نان است و اگر قرار باشد همین نان هم گران، بی‌کیفیت و سوخته باشد به‌معنای واقعی دچار مشکل می‌شوند. در شهرک شمس‌آباد واقع در جنوب شرق تهران بی‌کیفیت‌ترین نان در کوچک‌ترین اندازه به اقشار مختلف عرضه می‌شود و صدایمان هم به جایی نمی‌رسد درحالی‌که ما هم قیمت مصوب نان را می‌پردازیم نه کمتر. از مسئولان ذیربط تقاضا داریم به موضوع ورود کرده و با خاطیان برخورد کنند بلکه نان باکیفیت با وزن استاندارد و شکل مقبول به‌دست مردم برسد.
هژبری از شهرک شمس‌آباد

پیامک
حماسه  9دی نقطه عطف پایایی انقلاب و حفظ کشور است

حماسه 9دی نشان داد مردم تا چه اندازه به انقلاب و آرمان‌های آن متعهد و پایبند هستند. در واقع نقطه عطف پایایی و مانایی این انقلاب از 9دی رقم خورد و شایسته است این روز در ردیف مهم‌ترین روزهای انقلابی کشور همه ساله باشکوه برگزار شود.
علی اکبری از مشهد

کسر حقوق از معلم شاغل برای دوران دانشجویی
دانشجومعلم ورودی سال 1397 دانشگاه شهید رجایی هستم که ۷‌ ماه است فارغ‌التحصیل شده‌ و بدهی خودم را با این دانشگاه تسویه کرده‌ام و به‌عنوان دبیر سر کلاس می‌روم. اخیرا دانشگاه شهید رجایی و وزارت آموزش و پرورش در اقدامی عجیب دوباره دست به کسر حقوق(حقوق معلمی/دریافتی از آموزش و پرورش) بابت هزینه خوابگاه، تحصیلی و... زده است که در مجموع مبلغ ۱۱ میلیون تومان می‌شود. این در حالی است که زمانی که ما این دانشگاه را انتخاب و ثبت‌نام کردیم دانشگاه شهید رجایی دولتی و بدون هزینه بود، اما در 3 ترم آخر به‌دلیل کسری بودجه با همکاری آموزش و پرورش اقدام به کسر ۲۰‌درصد از حقوق دانشجو‌معلمی کرد که با مخالفت دانشجویان روبه‌رو و متوقف شد اما قیمت خوابگاه و غذای دانشگاه را ۴ برابر کردند و از موقع فارغ‌التحصیلی این مبلغ کم شد. حالا دوباره دانشگاه بعد از گذشت حدود یک سال از فارغ‌التحصیلی مجموعا ۱۱ میلیون برای 3ترم آخر به اداره آموزش و پرورش نامه زده و به‌عنوان بدهی تسویه نشده(که قبلا چنین بدهی‌ای وجود نداشت) از حقوق ما نومعلمان کم می‌کند. شما بگویید با یک حساب سرانگشتی آیا این انصاف است؟!
زندی از تهران

پیام
خودروسازی که از جبران خسارت طفره می‌رود

12سال قبل خودرویی را خریدم که حین حرکت به دلیل قطع ناگهانی برق ماشین دچار خسارت جرحی و مالی ناشی از تصادف سنگین شدم. از آن سال تاکنون پیگیر ماجرا هستم. کارشناسان علت تصادف را نقص ساختاری خودرو دانستند و تاکنون چند مرحله این موضوع تأیید شده است اما شرکت خودروسازی همچنان از پرداخت خسارت و قبول مسئولیت شانه خالی می‌کند. پس مشتری‌مداری و خدمات پس از فروش و حقوق مشتری چه می‌شود؟
محمدی از تهران

بعد از‌ 4 ماه دوندگی می‌گویند وام نمی‌دهیم
از مهرماه برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک مراجعه کردم. همه مراحل تکمیل پرونده، تهیه استعلام، ضمانت و... انجام شد. اکنون در دی‌ماه بعد از 4‌ ماه دوندگی و ده‌ها بار مراجعه به بانک اعلام کردند که وام پرداخت نمی‌کنیم. پس پرداخت آسان و قطعی وام به واجدان شرایط شامل چه کسانی می‌شود. اگر بودجه ندارند چرا ما را ‌دنبال وام می‌فرستند.
فرهودی از اراک

سامانه ایرانیان‌اصناف دچار مشکلات متعدد است
از اول دی برای تغییر آدرس پروانه کسب خود به سامانه ایرانیان‌اصناف iranianasnaf.ir که برای تسهیل امور مربوط به قانون نظام صنفی کشور ایجاد شده است، مراجعه می‌کنم و هنوز موفق به بارگذاری مدارک نشده‌ام. کافی‌نت هم عنوان می‌کند سایت دچار مشکل است. چه زمانی مشکل چند ماهه این سامانه برطرف می‌شود؟
منصوری از تهران





 

این خبر را به اشتراک بگذارید