• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
یکشنبه 7 آبان 1402
کد مطلب : 207318
+
-

تاریخ‌سازی فرزندان ایران

ورزشکاران ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با 44طلا دوم شدند؛ بهترین جایگاه در کل ادوار این بازی‌ها

تاریخ‌سازی فرزندان ایران

ایران بازی‌های پاراآسیایی۲۰۲۲ را با دومی به پایان برد؛ بهترین عنوانش در تاریخ این بازی‌ها. ورزشکاران ایران فقط چند ساعت در رده سوم بودند. آنها از روز اول بازی‌ها با مدال‌های طلایی که به‌دست آوردند در رده دوم جای داشتند اما عصر جمعه ژاپن تعداد طلاهایش را در عدد39 با ایران یکی کرد و با توجه به نقره‌های بیشتر، یک رده بالاتر رفت ولی دیروز روز خوش ایرانی‌ها بود. در روز پایانی بازی‌ها ایران چند طلا بیشتر از ژاپن گرفت و دوباره به جایگاه دوم بازگشت. کاروان ایران که با نام فرزندان ایران در هانگژو حاضر شده بود، با 44طلا، 46نقره، 41برنز و مجموع 131مدال در رده دوم قرار گرفت. نزدیک‌ترین رقیب ایران که ژاپن بود، با 42طلا، 49نقره و 41برنز سوم شد. چین میزبان هم با 214طلا، 167نقره و 140برنز و 521مدال قهرمان بازی‌ها شد. این دومی، بهترین مقام ایران در تاریخ 4دوره بازی‌های پاراآسیایی است. در بازی‌های 2010 و 2014 ایران تیم چهارم بود و در بازی‌های 2018 جاکارتا هم کاروان ایران سوم شده بود.
 
   مدال‌آوران روز آخر
   طلاهای شطرنج؛ شطرنج‌بازان دیروز با مدال‌هایشان کمک زیادی به رسیدن ایران به جایگاه دومی کردند. آنها 2طلا، 4نقره و 2برنز گرفتند. شطرنج‌بازان در بخش سرعت و در تیمی زنان به یک مدال طلا رسیدند و مردان هم 3نقره تیمی را به‌دست آوردند. در انفرادی سرعتی ملیحه صفایی طلا گرفت و لیلا زارع و عاطفه نقوی مدال برنز. در انفرادی مردان نیز ابوالفضل کاظمیان به مدال نقره رسید.
   شکست در ضربات پنالتی؛ تیم فوتبال نابینایان نتوانست به قهرمانی برسد. این تیم که در فینال بازی‌ها مقابل چین قرار گرفته بود در وقت قانونی به تساوی بدون گل رسید ولی در ضربات پنالتی بازنده بود. از 4ضربه پنالتی ایران فقط یک توپ وارد دروازه شد اما 2توپ چینی‌ها به تور رسید و آنها را به قهرمانی رساند.
   طلا به یاد سیامند؛ وزنه‌برداران ایران در روز پایانی بازی‌ها به مدال طلا رسیدند. وزنه‌برداران ایران که روزهای گذشته نتوانسته بودند روی سکوی قهرمانی بروند، دیروز سنگین‌ترین طلا را گرفتند. احمد امین‌زاده در دسته 107+کیلوگرم با مهار وزنه 266کیلوگرمی قهرمان شد. مهدی صیادی هم در همین وزن با وزنه 244کیلویی مدال نقره گرفت. تا دوره قبل مرحوم سیامند رحمان بود که قهرمان این دسته می‌شد و در نبود او امین‌زاده مدالش را تکرار کرد و گفت: «جای سیامند همیشه در تیم ملی خالی است.» در وزن 86+کیلوگرم نیز نیکو روزبهانی با مهار وزنه 126کیلوگرمی به مدال برنز رسید.
   برنز کمان؛ در تیراندازی با کمان و در کلاس w1 محمدرضا زندی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل حریفی از چین باخت و نتوانست به فینال برسد. زندی در رده‌بندی 136 بر 130 نماینده ژاپن را برد و روی سکوی سوم رفت.
   طلاهای 400متری؛ دوومیدانی روز پایانی هم برای کاروان مدال داشت. فاطمه امیرزادگانی در دوی 400متر کلاس  T12 با زمان 59ثانیه‌و88صدم ثانیه به مدال طلا رسید. او که تا 100متر پایانی دوم بود، نگران بود که طلا نگیرد. امیرزادگانی گفت: «یک لحظه فکر کردم که نمی‌توانم قهرمان شوم. حریفم از مقدماتی بهتر دوید و نگران شدم ولی خوشحالم که توانستم طلا بگیرم.» مهرداد مرادی هم در همین ماده و در همین کلاس یک طلای دیگر گرفت. او با زمان 46ثانیه و 60صدم ثانیه به خط پایان رسید. این دومین طلای مرادی در این بازی‌ها بود. مرادی گفت: «طلای 400متر شیرین‌تر بود چون ماده تخصصی‌ام بود.» او این مدال را به مادرش تقدیم کرد. ظفر ذاکر هم در پرتاب وزنه و در کلاس f55 با پرتاب 33مترو58سانتی‌متر دوم شد و نقره گرفت. او پیش از این هم یک نقره در پرتاب وزنه داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید