• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 27 شهریور 1402
کد مطلب : 203223
+
-

حاشیه‌های بررسی لایحه برنامه هفتم در مجلس

در شرایطی که گفته می‌شود بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم از امروز (دوشنبه) و در 2 شیفت کاری، در دستورکار مجلس قرار دارد، اما حاشیه‌ها درباره ماهیت این لایحه بالا گرفته‌است. پس از اینکه در روزهای اخیر برخی رسانه‌های دولتی از افزایش بار 20هزار همتی این لایحه انتقاد کردند، بعضی نمایندگان نیز خواستار بازگشت لایحه به کمیسیون تلفیق شده‌اند.

گزارش نهایی کمیسیون تلفیق تغییر کرده‌است؟
در شرایطی که طی روزهای اخیر برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌‌ای، از افزایش تردیدها درباره تصویب کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حکایت دارد، رسانه‌های دولتی به نقل از علی بابایی‌کارنامی، عضو فراکسیون انقلاب مجلس اعلام کردند «هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گزارش نهایی که قرار است در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار گیرد، تغییراتی را ایجاد کرده‌است». این نقل‌قول اما ازسوی بابایی‌کارنامی از اساس تکذیب شد تا سرنوشت لایحه برنامه هفتم در مجلس همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

فرایند تصویب لایحه
با وجود این گفته می‌شود از امروز (دوشنبه) ابتدا کلیات گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم بررسی و رای‌گیری می‌شود و درصورت تصویب، مجلس وارد بررسی جزئیات برنامه خواهد شد. دراین میان اگر کلیات به تصویب نرسد، گزارش برای بررسی مجدد به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید