• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 19 شهریور 1402
کد مطلب : 202554
+
-

نقل قول

تعطیلی 4هزار مرکز غیرمجاز پزشکی
سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت: سال گذشته حدود ۴هزار مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی تعطیل یا پلمب شدند. علاوه بر نظارت مستمر از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی قطعا بررسی صلاحیت افراد ارائه‌دهنده خدمت توسط خود بیمار می‌تواند در حفظ سلامت هموطنان مؤثر باشد. ادارات نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه‌ها، همچنین سامانه رسیدگی به شکایات مردمی ۱۹۰ مستقر در وزارت بهداشت (به‌صورت شبانه‌روزی و با حضور تمام وقت کارشناسان) آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در سراسر کشور است.

۵۰۰ هزار عملیات اورژانس در اربعین
جعفر میعادفر، رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین:‌ ۵۴۶هزارو۷۲۶ مورد عملیات اورژانس پیش بیمارستانی در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی و ۴۱۶عمل جراحی توسط پزشکان انجام شد. طی این مدت 8هزارو۳۳۵بیمار به مراکز درمانی اعزام شدند و حدود ۶۵بیمار از طریق هواپیما به تهران انتقال یافتند، همچنین ۳۰پرواز اورژانس هوایی از طریق بالگرد انجام و ۶هزارو۵۰۲نفر نیز به‌علت گرمازدگی سرم درمانی شدند. در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سیار و ثابت هم روزانه حدود ۴۷۰هزار نفر مراجعه‌کننده داشتیم که خدمات دریافت کردند.

افزایش 9درصدی عملیات امدادونجات
بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات: در هفته گذشته در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی 24استان، 63مورد عملیات نجات و امداد از سوی نجاتگران جمعیت هلال‌احمر انجام شده است. طی این مدت، 57نفر نجات و به مناطق امن انتقال، 12نفر از مصدومین به مراکز درمانی انتقال و 6نفر در محل حادثه درمان شدند. انجام عملیات امداد و نجات در ارتفاعات کوهستانی و مناطق جنگلی کشور، در این بازه زمانی، نسبت به هفته گذشته 9درصد افزایش داشته است.

۱۸۹۷ نفر مزاحم اورژانس شدند
محمداسماعیل توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران: هفته گذشته ۲۵هزارو۳۲۳ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۵۵۳۰نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۱۹۷۹۳مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند. تعداد تماس‌ها در این مدت 49هزارو271تماس بوده که از این تعداد ۱۸۹۷مورد به‌عنوان تماس‌های مزاحم ثبت شد. از مجموع مأموریت‌های ثبت شده هم ۳۹۳۴مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۳۸۹مورد حوادث غیرترافیکی بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :