• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 1 شهریور 1402
کد مطلب : 200906
+
-

عدد خبر

2هزار
میلیارد تومان به طرح دارویار تزریق شده است. به‌گفته سازمان غذا و دارو، این مبلغ از سوی بانک مرکزی و برای حمایت از سازمان‌های بیمه‌گر در قالب طرح دارویار تزریق شده و امروزه با وجود همه مشکلات دارویی، کمبودهای دارویی در کشورمان کمتر از چهار درصد است.

700 میلیون
دلار ارز برای تأمین مواداولیه دارویی در اتاق شیشه‌ای ایجاد شده در سازمان غذا و دارو تأمین شده است. این مبلغ در کنار 12هزار میلیارد تومان خرداد و 2هزار میلیارد تومان مرداد، به بیمه‌ها تزریق شده‌است تا مشکلاتی اگر در این حوزه هست، رفع شود.

4 بخش
آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای بایوتک، اعصاب و روان و سرم‌های تزریقی به‌گفته وزارت بهداشت، کمبودی ندارند و بانک مرکزی و سایر دستگا‌ه‌های مرتبط باید مشکلات انتقال ارز را برطرف کنند و در حالت طبیعی نباید کمبودی در این زمینه وجود داشته باشد.

155 هزار
تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که وزارت بهداشت، ضریب اشغال متوسط آنها را 70درصد ارزیابی می‌کند. به این ترتیب ظرفیت باقیمانده می‌تواند در حوزه توریسم سلامت و مداوای گردشگران خارجی مورد استفاده قرار بگیرد که نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

95 درصد
خودکفایی ایران در زمینه تولید دارو اتفاق افتاده است. به‌گفته مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، ایران پیش از انقلاب اسلامی در زمره واردکنندگان دارو بود درحالی‌که امروزه صنعت داروسازی در مسیر شکوفایی است و در بیش از 95درصد داروها به‌خودکفایی رسیده‌ایم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :