• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 3 دی 1396
کد مطلب : 2006
+
-

کاتالوگ طبیعت‌گردی ایران به زبان انگلیسی منتشر شد

طبیعت گردی
کاتالوگ طبیعت‌گردی ایران به زبان انگلیسی منتشر شد

بروشور طبیعت‌گردی ایران به همت دبیرخانه کمیته ملی طبیعت‌گردی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و با همکاری کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران به زبان انگلیسی با هدف معرفی ظرفیت‌های طبیعت‌گردی ایران به گردشگران خارجی منتشر شد.

محمدعلی فیاضی، کارشناس گردشگری به همشهری گفت: بروشور طبیعت‌گردی ایران به معرفی گونه‌های زیست‌محیطی کشور و مناطق و مسیرهای طبیعت‌گردی ایران پرداخته و در کنار آن اقامتگاه‌های بومگردی کشور در مسیرهای طبیعت‌گردی برای گردشگران خارجی معرفی شده است.

وی افزود: در معرفی جاذبه‌های طبیعت‌گردی ایران در این بروشور آمده است که ایران سرزمین چهارفصل با اقلیم و آب و هوای متغیر از نظر تنوع زیستی و دارای اکوسیستم‌های مختلف است. ایران دارای بیش از 8هزار گونه گیاهی، 168گونه پستاندار، 540گونه پرنده، 174گونه ماهی، 433گونه پروانه و حدود 25هزار گونه حشره، زیستگاه بزرگ‌ترین پستاندار جهان با حدود 130هزار کیلوگرم وزن (نهنگ) و کوچک‌ترین پستاندار جهان (حشره‌خوار کوتوله) با تنها 2گرم وزن است که همین گوناگونی و تفاوت‌ها، ایران را به یکی از نادرترین کشورهای جهان در حوزه طبیعت‌گردی تبدیل کرده است.

محمدعلی فیاضی با اعلام اینکه این بروشور در آبان ماه سال‌جاری منتشر شده است، گفت: این بسته فرهنگی مشتمل بر معرفی گونه‌های مختلف زیستی ایران شامل حیات وحش، گیاهان، پرندگان و جاذبه‌های طبیعی ایران اعم از بیابان و کویر با معرفی انواع فعالیت‌های پیرامونی آنها، همچنین شامل معرفی اکوسیستم‌های هیرکانی منطقه ارسباران است.

به گفته او، در این بسته گردشگری گونه‌های مختلف جنگلی، گیاهی و جانوری، آداب و رسوم و ساختار اجتماعی و فرهنگی مردمان بومی و محلی نیز معرفی شده است.

فیاضی با اعلام اینکه در این بروشور انگلیسی زبان، عشایر ایران و مقاصد و مسیرهای کوچ ایل‌ها و طوایف مختلف عشایر نیز معرفی شده است، افزود: از ویژگی‌های دیگر این مجموعه معرفی اقامتگاه‌های بومگردی و روستاهای شگفت انگیز ایران است که برای گردشگران خارجی حائز اهمیت است. کوه دماوند نیز به‌عنوان مرتفع‌ترین ظرفیت طبیعی ایران که هر ساله تعداد قابل‌توجهی از گردشگران خارجی را به‌خود جذب می‌کند به شکل مناسب در این بسته گردشگری به زبان انگلیسی معرفی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید