• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 9 مرداد 1402
کد مطلب : 198676
+
-

پیگیری مطالبه شهروندان از تریبون شورا

گروه شهری

اعضای شورای شهر تهران در ابتدای صد‌و‌شصت‌و‌‌پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران به بحث در رابطه با موضوعات حوزه شهری پرداختند. در این میان 5مورد از این مسائل مورد بررسی خبرنگاران همشهری قرار گرفت.

۶۰یونیت مکانیزه به رمپ شیب‌دار تبدیل می‌شوند
یکی از نکاتی که اعضای شورای شهر مطرح کردند موضوع پل‌های عابرپیاده بود. سیدمحمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پل‌های عابر تهران باید به سمت مکانیزه‌شدن بروند، یادآور شد: با توجه به این موضوع باید شهر را مناسب‌سازی کنیم. همچنین حبیب کاشانی نیز معتقد بود باید مدیریت این پل‌ها به معاونت حمل‌ونقل بازگردد.
رضا صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۸درصد از پله‌برقی‌های تهران فعال است، دلیل عمده خرابی پله‌برقی‌ها را متاثر از نوسانات و قطعی پی‌درپی شبکه برق شهری عنوان کرد و افزود: پیش از شروع فصل گرما و تشدید نوسات برق، ۸۵ تا ۹۰درصد از پله‌های برقی سطح شهر فعال بودند. به‌گفته صیادی، برق تعدادی از یونیت‌های پله‌برقی نیز به‌دلیل تأثیری که بر کاهش فشار برق واحد‌های مسکونی مجاور دارند از سوی اداره برق منطقه‌ای قطع می‌شود. مدیرعامل سازمان زیباسازی با اشاره به انتشار آگهی برگزاری مناقصه، دمونتاژ و جمع‌آوری پله‌برقی‌ها و احداث رمپ جهت پل‌های مکانیزه شهر تهران، گفت: در این طرح پس از انجام مناقصه و انتخاب پیمانکاران، ۶۰یونیت مکانیزه به رمپ شیب‌دار تبدیل خواهند شد. رضا صیادی با تأکید بر اینکه برای ترمیم و تجهیز پله‌برقی‌ها بازرسی مداوم صورت می‌گیرد، افزود: ۵۷یونیت دیگر نیز با مشکل تامین قطعه و نقص فنی مواجهند که در حال تعمیر و اورهال هستند. همچنین حدود ۸یونیت دیگر نیز برای تعویض و نصب پلی‌کربنات غیرفعال‌اند.

رفع مشکلات صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران
ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران در جریان جلسه دیروز با اشاره به لایحه‌ تأسیس صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران، گفت: «بانک مرکزی در نامه‌ای رسمی به بانک شهر اعلام کرده که صندوق توسعه ذخیره کارکنان شهرداری تهران در این مجمع حق رأی ندارد؛ چرا‌که احکام هیأت‌مدیره توسط شهردار تهران صادر شده و حالا دود این ماجرا به چشم کارکنان می‌رود و از شهرداری می‌خواهیم که اقدام جدی در این ‌خصوص انجام دهد.» مجید باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری عنوان کرد: «تذکر داده‌شده ناظر به سود کارکنان عضو این صندوق نبوده است. موضوع حق رأی بانک شهر است که نیاز به بررسی بیشتر دارد و قطعا پیگیری می‌کنیم تا از این بابت ضرر و زیانی متوجه سود کارکنان نشده باشد.»

مناسب‌سازی بوستان‌ها برای حضور شهروندان
سید‌محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران هم تذکر خود را به وضعیت بوستان‌های تهران اختصاص داد و گفت: «با صرف هزینه‌های میلیاردی شهرداری اقدام به احداث بوستان می‌کند، اما در مناسب‌ترین فصل سال که باید شهروندان از این فضاها استفاده کنند، شاهد تجمع معتادان، سگ‌گردانی و بی‌حجابی در بوستان‌ها هستیم که سلب آرامش شهروندان را به‌دنبال داشته و بوستان‌ها یا به باغ‌وحش و یا به محل تجمع اراذل‌واوباش تبدیل شده است.» حسین نظری، معاون خدمات شهری شهردار تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران به خبرنگار همشهری گفت: «قطعا شهرداری به‌تنهایی مسئول ساماندهی این موضوع نیست، اما براساس وظیفه، تابلوی ورود حیوانات ممنوع در بوستان‌ها نصب و تذکر لسانی هم توسط نگهبانان پارک‌ها داده می‌شود. به‌هرحال این موارد بازدارنده نیست و ضرورت دارد سایر دستگاه‌های مربوطه ازجمله نیروی‌انتظامی هم پای‌ کار بیایند و شهرداری را در ساماندهی این موضوع یاری کنند. البته در این میان مشارکت شهروندان در صیانت از حقوق شهروندی هم نیاز است.»

نظافت تمامی ناوگان اتوبوسرانی به‌صورت منظم
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران در بخش دیگری از تذکر پیش از دستور خود، درخصوص نگهداشت ایستگاه‌های اتوبوس و خطوط بی‌آر‌تی خطاب به شهردار تهران، اظهار کرد:  «افرادی که از این ایستگاه‌های اتوبوس بهره‌برداری می‌کنند، همواره در فضای مجازی و همچنین در ملاقات‌های حضوری نسبت به میزان روشنایی، نگهداشت و نظافت این ایستگاه‌ها گله‌مند هستند.» در همین رابطه، احسان تقدسی، سخنگوی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به برنامه این شرکت برای نظافت ناوگان اتوبوسرانی، به همشهری گفت: شست‌وشو و نظافت تمامی ناوگان اتوبوسرانی اعم از مینی‌بوس و اتوبوس ‌به‌صورت یک‌شب‌در‌میان انجام می‌شود و اتوبوس‌ها به‌صورت مستمر قبل از اشتغال در خطوط نظافت می‌شوند.
او با تأکید بر اینکه در توقفگاه‌های شرکت واحد اتوبوسرانی کارواش‌های مجهزی دایر است، گفت: جهت رفاه حال شهروندان گرامی و برای حفظ آراستگی ظاهری ناوگان، شست‌وشوی تمامی اتوبوس‌ها قبل از به‌کارگیری در خطوط به‌طور کامل و با استفاده از مواد شوینده انجام می‌گیرد.
تقدسی با بیان اینکه کارواش‌های شرکت واحد اتوبوسرانی به دو بخش ناوگان عمومی و خصوصی در حال سرویس‌دهی هستند، تصریح کرد: زیرشویی و روشویی بدنه، جارو، غبارروبی دستگیره‌ها و صندلی‌ها و به‌طور کلی نظافت داخلی در طول ایام هفته به تناوب و براساس برنامه مشخص انجام می‌شود.
سخنگوی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: از شهروندان تقاضا داریم، چنانچه در هر یک از خطوط اتوبوسرانی با اتوبوسی که نظافت مناسبی ندارد مواجه شدند با ذکر شماره پلاک اتوبوس و خط ایستگاه به شماره ۱۳۷ و ۱۸۸۸، ما را در ارائه خدمات مطلوب یاری کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید