• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 28 تیر 1402
کد مطلب : 197731
+
-

عملکرد خوب شهرداری با تحقق 94درصد از بودجه

شورا
عملکرد خوب شهرداری با تحقق 94درصد از بودجه

زینب زینال‌زاده؛ روزنامه‌نگار

ارائه گزارش حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در 3‌ماه اول امسال(بهار) مهم‌ترین دستور جلسه دیروز شورای شهر تهران بود که توسط حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورا انجام شد. براساس اعداد و ارقام اعلام‌شده، عملکرد شهرداری تهران در بهار امسال(فروردین، اردیبهشت، خرداد) در مجموع(منابع نقدی و غیرنقدی) حدود 17هزار و 905میلیارد تومان بود. به‌گفته کاشانی پیش‌بینی می‌شد در همین مدت 18هزار و 997میلیارد تومان وصول شود که باتوجه‌به مبلغ وصولی(17هزار و 905میلیارد تومان) حدود 94درصد از بودجه مصوب 3‌ماه محقق شده است که نسبت به سال قبل روند روبه‌جلویی را نشان می‌دهد. همچنین خزانه‌دار تأکید کرد: «شهرداری در تحقق بودجه ۳ماهه نسبت به 2سال قبل عملکرد بسیار خوبی داشت و هیچ سالی در ماه‌های ابتدایی این میزان رشد را شاهد نبودیم که این قابل‌ تقدیر است.»

رونق ساخت‌وساز در مناطق جنوبی
لطف‌الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران هم در جریان بررسی گزارش مالی ۳ماهه شهرداری گفت که در بخش توسعه شهری بودجه ۹هزار و ۶۵۹میلیارد تومان بوده و ۹هزار و ۳۵۳میلیارد تومان(97درصد) محقق شده که به رونق ساخت‌وساز در نقاط جنوبی شهر برمی‌گردد و ناشی از تلاش‌های کمیسیون ماده5 و همت شورا برای باز کردن گره‌ها است. آنطور که او عنوان کرده حدود ۲هزار و ۸۵۰میلیارد تومان طلب شهرداری از دولت است که سال قبل تأیید شده و قرار بوده پرداخت شود که مشکلی در تهاتر نفت ایجاد شد و این کار صورت نگرفت.

چمران رئیس ستاد مشارکت محله‌ای شد
طرح دوفوریتی «انتخاب رئیس ستاد مشارکت‌های محله‌ای» هم در جلسه دیروز روی میز شورا قرار گرفت. این ستاد مدتی پیش با حضور 8نفر از اعضای شورای شهر تهران تشکیل شد؛ اما بنا به دلایلی رئیس آن تعیین نشده بود که در نهایت با رأی اکثریت اعضای پارلمان شهری، مهدی چمران به‌عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد.

تبدیل نخستین سایت پردازش پسماند تهران به موزه
بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران(1401) هم در دستورکار نمایندگان قرار داشت که پس از ارائه گزارش توسط حسابرس، مهدی پیرهادی از فروش نخستین سایت پردازش پسماند تهران انتقاد کرد و گفت: «این سایت در سوله مرکزی فعال است و می‌خواهند آن را به قیمت آهن اوراقی بفروشند. سوله و تجهیزات آن ۷۰سال قدمت دارد و می‌تواند به یک موزه تبدیل شود.» پس از او هم محمد آخوندی به برخی از تکالیف اشاره و عنوان کرد: «مشکل مالیاتی این سازمان باید پیگیری شود. موضوع برق هاضم آبعلی نیز هنوز برطرف نشده است. سازمان پسماند گران اداره می‌شود و باید تدبیری اتخاذ شود.»

اجاره‌بهای کیوسک‌ها تصویب شد
بررسی و تعیین‌تکلیف لایحه تعیین اجاره‌بهای کیوسک‌های عرضه گل و مطبوعات، دستور جلسه دیگر شورا بود که مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری، این لایحه را تشریح کرد و گفت که کیوسک‌ها به 3سطح یک، 2 و 3 طبقه‌بندی‌شده‌اند و طبق همین معیار نرخ اجاره‌بها تعیین شده است. با موافقت نمایندگان نرخ اجاره‌بها از 500هزار تا یک‌میلیون و 500هزار تومان تصویب شد.



مکث
غدیر؛ رویدادی که تداوم‌دار است


پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود به تشریح ابعاد مختلف جشن 10کیلومتری غدیر پرداخت و گفت: «رویدادی هوشمندانه و بصیرت‌آمیز بود و همه برای اجرای باشکوه آن تلاش کردند. باید توجه داشت که از غدیر تا عاشورا فاصله کمی است و نشان می‌دهد که غفلت از غدیر حوادث تلخی را به‌وجود خواهد آورد. برخلاف ادعای دشمنان، ایران از ابتدا به‌دنبال توسعه شادی‌های سالم بود به‌گونه‌ای که در مناسبت‌هایی چون دهه فجر و هفته وحدت و... جشن‌ و شادی‌های سالم برگزار شده است و جشن غدیر امسال نشان داد که مردم تا چه اندازه آمادگی خلق شادی‌های سالم را دارند. حیات بشری براساس زنده نگه‌داشتن این اتفاق شکل می‌گیرد. دشمن به‌دنبال این بود که نهضت ملی شکل بگیرد و مردم در مقابل مردم باشند؛ اما ناگهان یک کارناوال بزرگ خانوادگی در ایران شکل می‌گیرد و کسانی که دست‌به‌دست هم داده بودند تا ایران را منزوی کنند می‌بینید که امروز در صف ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید