• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 25 تیر 1402
کد مطلب : 197413
+
-

از حق ایران درباره حقابه هیرمند کوتاه نخواهیم آمد

وزیر نیرو با بیان اینکه ذره‌ای از حق ایران درباره حقابه هیرمند کوتاه نخواهیم آمد، گفت: انتقال آب از دشت تهلاب می‌تواند بخشی از نیاز سیستان‌وبلوچستان را تامین کند.
به‌ گزارش تسنیم، علی‌اکبر  محرابیان انتقال آب از دریای عمان به سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌رضوی و جنوبی را از دیگر اقدامات دانست و افزود: این کارها در حال اجراست.
وی افزود: بانک جهانی گزارشی درخصوص وضعیت دسترسی به تامین آب شرب در مناطق شهری و روستایی در کشورهای مختلف منتشر کرد که براساس این گزارش ایران در سطح جهان و منطقه در وضعیت ممتازی قرار داشت. براساس این گزارش دسترسی ایران به آب شرب در شهرها 99.83درصد و در مناطق روستایی بیش از 82درصد ثبت شده است.
وی همچنین گفت: در جهان متوسط دسترسی به آب شرب شهری 85درصد و آب روستایی 59درصد است. همچنین در منطقه غرب آسیا دسترسی به آب شرب در بخش شهری 83درصد و در بخش روستایی 69درصد ثبت شده است.
وزیر نیرو اذعان داشت: ایران در رده بالای کشورهای تامین‌کننده آب شرب شهری قرار دارد و در سرعت تامین آب نیز در بین کشورهای دیگر رتبه خوبی کسب کرده که این موضوع حاکی از تأثیر افتتاح طرح‌های آبرسانی روستایی است.
محرابیان با اشاره به رونمایی از پیشخوان رصد منابع آب کشور گفت: با تحلیل اطلاعات می‌توانیم روش‌های جدیدی را طراحی و اجرا کنیم. اطلاعات مندرج دوره سوم آماربرداری را طی کرده که می‌تواند منبع موثقی برای مدیریت منابع آبی باشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید