• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 27 خرداد 1402
کد مطلب : 194715
+
-

6فوتی و یک مفقودی در سیل «گرمی»

وقوع سیلاب در شهرستان گرمی استان اردبیل سبب جان‌باختن 6نفر شد. این سیل روز چهارشنبه (۲۴ خرداد) اتفاق افتاد که بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، ناپایداری‌های جوی شکل‌دهنده این سیل تا اواخر روز جمعه (26خرداد) ادامه داشت.

4990 حادثه‌دیده
به ‌گفته سرپرست روابط‌ عمومی جمعیت هلال احمر اردبیل، با توجه به اینکه شهرستان گرمی درگیر سیل شده بود، تعداد حادثه‌دیدگان در این شهرستان زیاد است. حامد رحیم‌پور درباره آخرین وضعیت (عصر دیروز) حادثه‌دیدگان سیل گرمی به همشهری گفت: «طبق آخرین آمار ثبت شده، تعداد حادثه‌دیدگان 4990نفر گزارش شده بود که از این تعداد، 6نفر فوت کردند. از میان قربانی‌ها یک خانم روز نخست فوت شد و در واقع جزو مفقودی‌ها نبود. 5نفر دیگر یعنی یک آقا بود و 4دختر بچه اما مفقود شده بودند که نیروهای هلال‌احمر روز پنجشنبه آنها را پیدا کردند.»  او ادامه داد: «همچنین از روستای هزان شهرستان گرمی گزارش دادند که یک پیرزن 65ساله مفقود شده است. در حال حاضر عملیات جست‌وجو برای یافتن این فرد ادامه دارد ولی تاکنون (عصر دیروز) خبری نشده است.»
روستاهای مکائیل‌دره، قباله، آقداش، مسجدلو، علی‌محمدلو، پاراقشلاق، هزان و تونل قره‌آغاج درگیر سیل شده‌اند که به‌گفته رحیم‌پور، 5نفر مفقودی از روستای پاراقشلاق بودند. او تأکید کرد: «امدادرسانی در شهرستان گرمی مغان همچنان ادامه دارد و تاکنون چند خانه مسکونی تخلیه شده است.»  همچنین استاندار اردبیل اعلام کرد تمام دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان با بسیج همه امکانات موجود، تمام تلاش خود را برای رفع آسیب‌ها و بازسازی خسارت‌های ناشی از سیل در شهرستان گرمی مغان تا رسیدن به شرایط پایدار ادامه خواهند داد. سیدحامد عاملی گفت: «با نهایت تأسف و تالم، جاری شدن سیل در مناطقی از شهرستان گرمی موجب ایجاد خسارات مادی و جان باختن ۶ تن از اهالی شریف منطقه شد.»

پل انجیرلو 6ماهه ساخته می‌شود
در عین حال، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل اعلام کرد براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پل تخریب شده از سیل انجیرلو در جاده گرمی - بیله‌سوار مغان در مدت ۶‌ماه احداث خواهد شد.  کلیم‌الله وثوقی درباره احداث پل جدید در محل پل تخریب شده انجیرلو به ایرنا گفت: «از روز گذشته و بعد از بازدیدی که به همراه همکاران از این مجموعه داشتیم، قرار شد اقدامات اولیه ازجمله گمانه‌زنی در محل احداث پل آغاز شود.»  طی هفته‌های اخیر بارش‌های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت‌های سنگینی به همراه داشته است. در جریان سیل نهم و دهم خرداد نیز مسیر گرمی- بیله‌سوار برای ساعاتی مسدود شد. همچنین بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی، آب شهر گرمی و تعدادی از روستاها برای نزدیک به یک هفته قطع بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :