• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
یکشنبه 7 خرداد 1402
کد مطلب : 193019
+
-

هر جا لازم باشد کشتی می‌گیرم

یونس امامی: سیداکوف و کایل‌داک هردو کشتی‌گیران بزرگی هستند ولی من دیگر علاقه‌ای به باخت نزدیک ندارم، فقط باید ببرم

هر جا لازم باشد کشتی می‌گیرم

محسن محمود صفری

در پایان جام تختی تکلیف ملی‌پوشان 4وزن برای مسابقات جهانی صربستان مشخص شد و کار 6وزن به مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشید. ملی‌پوشان اوزان 61، 74، 86 و 125کیلوگرم مشخص شدند که 3وزن المپیکی باید در بازی‌های آسیایی هم حضور داشته باشند. یونس امامی در وزن 74کیلوگرم بعد از کسب مدال برنز در مسابقات جهانی صربستان حالا خودش را باید برای حضور در مسابقات جهانی‌2023 آماده کند. او در جام تختی تمام رقبایش را با اختلاف شکست داد و بار دیگر دوبنده تیم ملی را به‌دست آورد. امامی در گفت‌وگو با همشهری از مسابقات جام تختی و اهدافش برای آینده می‌گوید.


   از جام تختی شروع کنیم که در کشتی اول با نتیجه 17 بر 6 پیروز شدی. خیلی خوب امتیاز گرفتی ولی به‌نظر خودت زیاد امتیاز از دست ندادی؟
این را قبول دارم و باید روی ازدست‌دادن امتیاز حساسیت بیشتری داشته باشم. کشتی اول همیشه شرایط خاص خودش را دارد. تا با جو سالن و مسابقات خودت را تنظیم کنی، ممکن است اتفاقات متعددی برایت رخ دهد. هرچه گذشت شرایطم بهتر شد. در کشتی بعد 2امتیاز دادم و در فینال هم امتیازی از دست ندادم و از این بابت فکر می‌کنم هرچه جلوتر رفتم بهتر شدم.

   بعد از مسابقات جهانی که برنز گرفتی، در لیگ، لیگ جهانی، تورنمنت رنکینگ و جام تختی شرکت کردی. کدام مسابقه برایت سنگین‌تر بود؟
هرکدام حساسیت خاص خودش را داشت. در لیگ 2کشتی گرفتم و در لیگ جهانی به‌خاطر اینکه تیم بانک‌شهر یک کشتی‌گیر در 74کیلوگرم گرفته بود، مجبور شدم 3کشتی بگیرم. این کشتی‌ها هر کدامش حکم یک فینال را دارد برای همین باید خیلی دقت کنی تا برنده خارج شوی. کلا کشتی‌های لیگ هم برای خودت مهم است هم برای تیمی که در آن کشتی می‌گیری. آنها روی بردت حساب کرده‌اند. در رنکینگ کرواسی هم در فینال خوب کشتی نگرفتم و اصلا راضی نبودم و در نهایت هم کشتی را باختم. جام تختی هم که دیدید خدا را شکر اوضاع خوب بود. مسابقات 74کیلوگرم با حضور تمام مدعیان برگزار شد، برای همین سطح خوبی داشت و از حالا باید به فکر مسابقات جهانی باشم تا بتوانم آنجا با کمک کادر فنی رنگ مدالم را بهتر کنم. البته بعد از مسابقات جهانی یک تک‌کشتی هم در لیگ پادوبنی در مقابل سیداکوف گرفتم. از جهانی به بعد در میدان‌های مختلف کشتی گرفتم.

   در مقابل سیداکوف و کایل‌داک که هر دو قهرمان جهان و المپیک هستند، کشتی زیبایی گرفتی و تا آستانه پیروزی هم پیش رفتی ولی درنهایت کشتی را واگذار کردی. درصورت رویارویی مجدد چقدر روی شکستشان کار کرده‌ای؟
هر دو کشتی‌گیران خوب و کارنامه‌داری هستند. من تمام سعی خودم را می‌کنم که بهترینم را روی تشک بگذارم تا این بار دستم بالا برود. در جهانی 2-2 به کایل‌داک باختم ولی کسی نتیجه را یادش نیست و همه یادشان هست که من کشتی را باختم. برای همین تلاش می‌کنم برنده کشتی باشم و دنبال شکست نزدیک یا زیبا نیستم.
 
   سالکازانوف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل اسلواکی را در کراوسی به راحتی و با اختلاف شکست دادی و او حدودا یک‌ ماه بعد قهرمان اروپا شد. می‌توان گفت خودت را از این رقبا جدا کرده‌ای و رقابت تو در مسابقات جهانی با روس‌ها (درصورت حضور) و آمریکایی‌ها است. این را قبول داری؟
همه رقبا برایم قابل احترام هستند و این را می‌دانم که یک اشتباه کوچک در مقابل یک حریف گمنام هم می‌تواند نتیجه جبران‌ناپذیری داشته باشد. سالکازانوف هم کشتی‌گیر خوبی است و بارها از سکوی جهانی بالا رفته. من برای برنده‌شدن روی تشک می‌روم حالا اگر نتیجه و اختلاف زیاد بوده، شاید روز او نبوده است.

   در فینال جام تختی مقابل فیروزپور 6بر صفر پیروز شدی و در لحظات پایانی که معمولا امتیاز از دست می‌دادی، امتیاز هم گرفتی. در نحوه مبارزه‌ات تغییر ایجاد کرده‌ای؟
سعی کردم بیشتر روی کار خودم تمرکز کنم و در لحظاتی که حریفم داشت حمله می‌کرد، جمع امتیازاتم را بالا ببرم.

   طبق چرخه انتخابی تیم ملی با قهرمانی در ارومیه دوبنده تیم ملی را کسب کردی. مشخص است در بازی‌های آسیایی هانگژو کشتی خواهی‌گرفت یا نه؟
بستگی به‌نظر کادرفنی دارد. من هرجا لازم باشد کشتی می‌گیرم ولی اینکه تصمیم با من باشد اینطور نیست و کادر فنی باید اعلام کند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید