• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 12 بهمن 1402
کد مطلب : 217381
+
-

سهمیه را می‌گیرم و به پاریس می‌روم

احمد محمدنژادجوان که برای قهرمانی کشور همه مدعیان وزن اول کشتی آزاد را برده از امیدهایش برای حضور در المپیک می‌گوید

سهمیه را می‌گیرم و به پاریس می‌روم

احمد محمدنژادجوان یک کشتی‌گیر دهه هشتادی است که در مسابقات بزرگسالان قهرمانی کشور در حضور تمام مدعیان توانست عنوان نخست را کسب کند. او در فینال علیرضا سرلک نفر دوم جهان را شکست داد و حالا باید خودش را برای مسابقات کسب سهمیه آماده کند. جوان، سابقه حضور در تیم‌های ملی نوجوانان، جوانان و امیدها را دارد و حالا در سن 21سالگی رویای حضور در المپیک را در سر می‌پروراند. بزرگ‌ترین چالش پیش روی او و کشتی ایران ابتدا کسب سهمیه المپیک است که باید دید جوان موفق به این مهم می‌شود یا نه. این کشتی‌گیر سبک‌وزن در گفت‌وگو با همشهری از شرایط حال حاضر خودش گفته است.

   از قهرمانی در مسابقات کشوری شروع کنیم. از این مسابقات برایمان بگو.
در 57کیلوگرم هیچ‌یک از مدعیان غایب نبودند و مسابقات با حضور تمام نفرات برگزار شد. حضور تمام مدعیان سبب شد تا سطح مسابقات خیلی بالا باشد که خدا را شکر توانستم عنوان قهرمانی را کسب کنم. برای قهرمانی در این مسابقات خیلی زحمت کشیده بودم و خدا هم کمکم کرد و با شکست تمام مدعیان قهرمان کشور شدم.

   سهمیه المپیک در 57کیلوگرم کسب نشده و نخستین گام کسب سهمیه المپیک است. مسابقات کسب سهمیه با فاصله چند روز از قهرمانی آسیا برگزار می‌شود. مشخص شده که در کدام مسابقه کشتی خواهی گرفت؟
در مسابقات کسب سهمیه که برای کشورهای آسیایی است کشتی خواهم گرفت و درصورت کسب سهمیه در این مسابقات برای المپیک انتخاب خواهم شد. برای خودم شانس زیادی می‌بینم که بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم و ملی‌پوش ایران در بازی‌های المپیک باشم.

   حضور در بازی‌های المپیک در 21سالگی اتفاق بزرگی است. چقدر برای خودت شانس قائل هستی که درصورت حضور در المپیک بتوانی مدال کسب کنی؟
کسب مدال در بازی‌های المپیک آرزوی هر ورزشکاری است. اصلا ما تمام رده‌های سنی را طی می‌کنیم و مدال می‌گیریم تا درنهایت به مدال المپیک در رده سنی بزرگسالان برسیم. کادر خوبی داریم که واقعا برای ما زحمت می‌کشند. عنوان‌داران جهان و المپیک در کادرمان هستند و آقامحسن کاوه در راس این کادر حضور دارد که خیلی از آنها یاد می‌گیریم. من در رده سنی جوانان هم زیرنظر آقای محسن کاوه کار کرده‌ام و پیشرفت را هر روز حس کرده‌ام. تمام تلاشم را می‌کنم که باعث افتخار کشور بشوم.

   اردوهای فشرده‌ای را پشت سر می‌گذارید. شرایط اردو چطور است؟
شرایط اردو خیلی خوب است و امکانات خوبی در اختیارمان است. کادر خوبی هم داریم که واقعا برای پیشرفت بچه‌ها نهایت تلاش‌شان را می‌کنند. حضور در اردو و دوری از خانواده قطعا سخت است ولی این سختی را به‌خاطر کسب افتخار برای کشور به جان می‌خریم.

   بارها گفته شده برای حضور در 57کیلوگرم وزن زیادی کم می‌کنی. شرایط وزنی‌ات چطور است؟
شرایط خوبی دارم و برای کشتی گرفتن در این وزن مشکلی ندارم. وزنم توسط پزشک تیم ملی کنترل می‌شود و طبق برنامه پیش می‌روم تا بهترین عملکردم را در روز مسابقه داشته باشم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید