• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 7 آبان 1402
کد مطلب : 207319
+
-

امکانات باشد، مدال پارالمپیک می‌گیرم

سینا ضیغمی‌نژاد، برنده 3مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی از رکوردشکنی و موفقیتش در این رقابت‌ها می‌گوید

امکانات باشد، مدال پارالمپیک می‌گیرم

بدون شک ستاره ورزش ایران در بازی‌های پاراآسیایی سینا ضیغمی‌نژاد بود که در رشته شنا موفق شد 3مدال طلا و یک نقره کسب کند. ضیغمی‌نژاد در فینال ماده 100متر آزاد کلاسS10 با زمان 56ثانیه و 33صدم ثانیه علاوه بر کسب مدال طلا رکورد بازی‌ها را که 9سال تغییر نکرده بود شکست و به نام خودش ثبت کرد. شناگر ایران که در یک خانواده ورزشی و البته بدنساز رشد کرده است در گفت‌وگو با همشهری از روزهای سختی که برای رسیدن به این افتخار سپری کرده گفت.

   کار خودت را در هانگژو با بهترین نتیجه تمام کردی. از هت‌تریک در کسب مدال طلا بگو.
روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و تمرینات فشرده‌ای انجام دادم. حالا خوشحالم که توانستم به آن چیزی که فکرش را می‌کردم برسم. جدا از مدال‌ها، رکوردشکنی بعد از 9سال برایم خیلی لذتبخش بود. حالا این رکورد به اسم ایران ثبت شده است که این احساس خوبی به من می‌دهد.
 
   فکرش را می‌کردی 3مدال طلا بگیری؟
خیلی تمرین داشتم و از نظر ذهنی خودم را آماده این روز کرده بودم. می‌دانستم چیزی از رقبایم کم ندارم و از نظر فنی و بدنی شرایط ایده‌آلی دارم. خدا را شکر که توانستم با بهترین نتیجه کارم را تمام کنم.
 
   کاروان ایران در رشته شنا در آسیا همیشه سهمی از مدال داشته ولی در المپیک هرگز این اتفاق رخ نداده است. به‌نظرت می‌توانی این طلسم بی‌مدالی را برای ایران بشکنی؟
سطح مسابقات المپیک با آسیا متفاوت است. با حضور کشورهای برزیل، روسیه و ایتالیا کار سخت می‌شود ولی با رکوردی که ثبت کردم این امید وجود دارد، البته لازمه آن امکاناتی است که در اختیار من بگذارند. امکانات عجیب‌وغریبی هم نمی‌خواهم، همان امکاناتی که در اختیار سایر ورزشکاران است در اختیار من هم قرار بگیرد.
 
   چه شد که شنا را انتخاب کردی؟
خیلی اتفاقی بود. دایی من در کرمان یک مجموعه ورزشی افتتاح کرد و من برای گذراندن اوقات فراغت به آنجا می‌رفتم. البته بیشتر وقتم را آنجا می‌گذراندم (با خنده). شنا را از  8سالگی آغاز کردم و 12سالم بود که به‌صورت حرفه‌‎ای این رشته را شروع کردم. آن زمان با افراد سالم مسابقه می‌دادم تا اینکه سال1392 با فدراسیون جانبازان و معلولان آشنا شدم و وارد مرحله بعدی برای فعالیت ورزشی‌ام شدم.
 
   با شرایطی که داری مسابقه دادن با بچه‌های دیگر سخت نبود؟
آن زمان شور و شوق مسابقه دادن داشتم و به این چیزها فکر نمی‌کردم. فقط می‌خواستم به خط پایان برسم.
 
   دایی‌هایت در رشته پرورش‌اندام سرشناس هستند، به‌خصوص آقای رضا سلطانی که حالا مدیر تیم‌های ملی است و آن زمان جزو قهرمان‌های بنام پرورش‌اندام ایران بود. چه شد که به سمت بدنسازی نرفتی؟
آن زمان 8سالم بود و بدنسازی برای من که بچه بودم مناسب نبود. شنا را شروع کردم و در این رشته ماندگار شدم.

   اهل کرمان هستی. آنجا شرایط تمرینی خوبی داری؟
دقیقا منظورم از امکانات که پیش‌تر گفتم همین بود. استخر استاندارد 50متر است ولی در کرمان ما استخر 50متر نداریم و نهایت 33متر است. برای همین همیشه 6ماه قبل از مسابقه مجبورم به تهران بیایم تا با هزینه شخصی و هر جور که شده تمریناتم را در استخر استاندارد انجام دهم و خودم را آماده حضور در مسابقات کنم.

ادامه مسیر
کارم تازه شروع شده و برای بهتر شدن تلاش می‌کنم. در این مسیر خیلی‌ها برایم زحمت کشیدند که از همه آنها ممنونم. پدر و مادر عزیزم که همیشه مشوق اصلی من بودند. از مربیان شنایم دکتر ایزدی و آقای محسن پژوهش سپاسگزارم. همچنین در بخش بدنسازی دایی‌های عزیزم و آقای سیدمحمد حسینی برایم خیلی زحمت کشیدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید