• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 191955
+
-

نگاه رهبری به دشمنان انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره رویکردهای معاندین علیه انقلاب اسلامی با روشنگری وظایف و تکالیفی را برعهده مسئولان و مردم گذاشته‌اند که در ادامه به بخشی از مهم‌ترین فرازهای این سخنان پرداخته‌ایم.

هنر بزرگِ امام بزرگوار ما این بود که چارچوب محکمی را برای این انقلاب به‌وجود آورد و نگذاشت این انقلاب در هاضمه قدرت‌ها و جریان‌های سیاسی مسلط هضم شود. شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، یا شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» که تعالیم امام و خط اشاره انگشت ایشان در دهان مردم انداخت، معنایش این بود که این انقلاب متکی به اصول ثابت و مستحکمی است که نه به اصول سوسیالیزمِ اردوگاه آن روز شرق ارتباطی دارد نه به اصول سرمایه‌داری لیبرال اردوگاه غرب. علت اینکه شرق و غرب با این انقلاب دشمنی کرده‌اند و سرسختی نشان داده‌اند همین بود.
   14خراد1381

اردوگاه سرمایه‌داری و استعماری با همه توان سیاسی خود، با همه قدرت مالی و اقتصادی خود و با همه شبکه‌های تبلیغاتی خود، دارد فشار می‌آورد تا شاید بتواند ملت ایران را وادار به عقب‌نشینی و تسلیم کند؛ نه فقط از حق هسته‌ای- حق هسته‌ای یکی از حقوق ملت ایران است - بلکه می‌خواهند ملت ایران را از حق عزتش، از حق استقلالش، از حق قدرت تصمیم‌گیری‌اش و از حق پیشرفت علمی‌اش، وادار به عقب‌نشینی کنند. ملت ایران امروز در جاده پیشرفت علمی و پیشرفت فناوری افتاده و می‌خواهد 2 قرن عقب‌افتادگی خود را در دوران طاغوت‌ها، جبران کند. اینها دستپاچه شده‌اند و نمی‌خواهند ملت ایران - که در این نقطه حساس دنیا قرار گرفته است و به‌عنوان پرچمدار اسلام شناخته شده- به این توفیقات دست پیدا کند؛ لذا فشار می‌آورند.  اما ملت ایران ایستاده است.     
11اردیبهشت‌ماه1387

می‌گویند کشور دارد به قهقرا می‌رود! چه قهقرایی؟ چرا؟ بعضی گفتند که جمهوری اسلامی به بن‌بست رسیده؛ خب اگر ما به بن‌بست رسیده‌ایم، چرا دشمن این‌قدر خرج می‌کند که ما را به زمین بزند؟ خب ملتی که، حکومتی که به بن‌بست رسیده، دیگر زمین زدنش که خرج نمی‌خواهد؛ خودش زمین می‌خورد. در دنیا میلیاردها دلار دارند خرج می‌کنند! بسیاری از کشورهایی که پولی دارند، ثروتی دارند و برخلاف جهت ملت ایران حرکت می‌کنند، دارند خرج می‌کنند تا جمهوری اسلامی را منحرف کنند؛ به زبان هم می‌آورند، تصریح هم می‌کنند. چرا می‌کنند؟ اگر ما به بن‌بست رسیده بودیم، اگر ما داشتیم از پا می‌افتادیم- همانطور که بعضی‌ها می‌خواهند وانمود کنند- احتیاج نبود که آنها این‌همه پول خرج کنند.
 26بهمن1401

3جریان معارض از روز اول انقلاب در مقابله با انقلاب اسلامی و حرکت امام بزرگوارمان پیدا شدند: یک جریان، جریان به‌اصطلاح لیبرالِ متمایل به غرب و آمریکا و دلبسته آمریکا و غرب بودند، یک جریان، کمونیست‌های اسلحه به دستی بودند که از هیچ‌چیز ابا نداشتند و پرهیز نمی‌کردند؛ یک جریان دیگر، منافقینی بودند با ظاهر اسلامی و باطن خُبث کفر و بی‌هویت که حتی حاضر شدند بروند زیر پرچم صدام بدنام سینه بزنند و آنجا بِایستند و [از او] استفاده کنند. اینها 3 جریان اساسی بودند در این کشور هر 3 جریان مغلوب و منکوب انقلاب اسلامی شدند و حالا با تملق به قدرت‌ها، با خبرچینی و دادن خدمات جاسوسی به دولت‌هایی امثال فرانسه، انگلیس، آمریکا و مانند اینها، زیر سایه آنها استفاده می‌کنند. یک جریان هم البته جریان متحجر و مرتجع داخلی بود که آن هم به نوع دیگری در مقابل انقلاب و در مقابل حرکت انقلاب می‌ایستادند و مزاحمت می‌کردند که آنها البته خیلی قابل ذکر و قابل توجه نبودند و ملت از آنها عبور کرد؛ جریان مزاحم ارتجاع و تحجر و دین‌تراشی. جمهوری اسلامی به کمک ملت، با ابتکار و قدرت جوانانِ این ملت، توانست آن دشمنان خارجی و این دشمنان داخلی را به عقب‌نشینی وادار کند و آنها نه‌فقط نتوانند به جمهوری اسلامی آسیب برسانند بلکه نتوانند جلوی پیشرفت جمهوری اسلامی را بگیر‌ند.                                                                   
9تیر1397

با وجود همه آنچه انجام گرفته است در این 3 دهه؛ توطئه‌های گوناگون، از موذیگری‌ها و توطئه‌های براندازی و کودتا که در سال‌های اول، دهه اول انقلاب بود، تا جنگ تحمیلی، تا توطئه‌های به‌اصطلاح نرم از بعد از دهه اول و بعد از پایان جنگ به این طرف تا امروز، ملت ایران و جمهوری اسلامی ثابت کرد که شایسته و لایق باقی ماندن است؛ با قدرت ایستاد. بعد از این هم حوادث گوناگون عالم نخواهد توانست این درخت تناور را تکان بدهد، که آن روزی که یک نهال بود نتوانستند از جا درش بیاورند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور و ریشه‌دار. جمهوری اسلامی را نمی‌توانند تکان بدهند. ما باید خودمان مراقب باشیم که از درون پوک نشویم؛ از درون پوسیده نشویم. از دشمن بیرونی، آن وقتی که ما سلامت معنوی خودمان را حفظ کردیم، راهی را که اسلام و جمهوری اسلامی به ما نشان داده، پیش رفتیم و از آن راه منحرف نشدیم، مطلقاً ترسی نداریم؛ به ما آسیبی نمی‌زند؛ نمی‌تواند آسیب بزند.
24 آذر 1387

 

این خبر را به اشتراک بگذارید