• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191680
+
-

پرونده قاتلان شهید الداغی در دادگاه

کوتاه از حادثه
پرونده قاتلان شهید الداغی در دادگاه

13روز پس از شهادت حمیدرضا الداغی، مرد جوانی که در دفاع از دختری بی‌پناه در برابر اوباش به طرز ناجوانمردانه‌ای به شهادت رسیده بود، پرونده عاملان این جنایت با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.
به گزارش همشهری، اوایل اردیبهشت‌ماه فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که روایتگر حادثه‌ای هولناک در یکی از خیابان‌های سبزوار بود. این فیلم نشان می‌داد که 2 پسر جوان مزاحم دختری شده و با تهدید چاقو قصد دارند او را با خود ببرند. ادامه این فیلم نشان می‌داد که مرد جوانی که متوجه این ماجرا شده بود از آن سوی خیابان خودش را رسانده و در دفاع از دختر جوان با 2 جوان مزاحم درگیر می‌شود. در جریان این درگیری 2پسر شرور که هر دو چاقو در دست داشتند با ضرباتی که به جوان فداکار زدند او را به شهادت رساندند. انتشار این فیلم بازتاب گسترده‌ای داشت و افکار عمومی را به‌شدت جریحه‌دار کرد.
در ادامه معلوم شد جوان فداکار حمیدرضا الداغی نام دارد که آن لحظه در انتظار پایان کلاس آموزشی دخترش جلوی آموزشگاه ایستاده بود که با دیدن این صحنه غیرتش اجازه نداد تماشاچی صحنه آزار 2 جوان چاقو به‌دست باشد. شاید به همین دلیل بود که بعد از این حادثه هشتگ شهید غیرت به یکی از داغ‌ترین هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد و همه به تحسین فداکاری شهید الداغی پرداختند و خواستار مجازات قاتلان شدند.
یک روز پس از این حادثه تلخ بود که پلیس از دستگیری متهمان خبر داد. یکی از آنها پسری 17ساله بود که پیش از این در 14سالگی نیز در یک پرونده قتل دست داشت و توانسته بود با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود. دومین نفر نیز پسری 21ساله و از مجرمان سابقه دار سبزوار بود. بازجویی‌ها از متهمان برای روشن شدن پشت پرده این جنایت آغاز شد و تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه سرانجام پس از گذشت 13روز کیفرخواست پرونده صادر شد.
غلامعلی صادقی، رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در این‌باره گفت: بلافاصله پس از وقوع این حادثه پرونده‌ای در حوزه قضایی سبزوار تشکیل و اقدامات لازم به‌صورت ویژه زیرنظر دادستان شهرستان آغاز و پس از گذشت ۱۰ ساعت از زمان وقوع ضاربان دستگیر شدند. صادقی در ادامه گفت: دستگاه قضایی خود را متعهد به حمایت از مجریان قانون و آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌داند و بر همین اساس به پرونده این شهید بزرگوار نیز به‌صورت ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار رسیدگی شد و با گذشت ۱۳ روز کار فشرده قضایی کیفرخواست متهمان پرونده صادر و بلافاصله برای ادامه رسیدگی به دادگاه ارسال شد.
او درباره جزئیات کیفرخواست گفت:‌ مطابق کیفرخواست صادر‌شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار متهم ردیف اول این پرونده متهم است به: مباشرت در ارتکاب قتل عمدی شهید حمیدرضا الداغی و نیز ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با سلاح سرد، آدم ربایی، مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تظاهر به تهدید در ملأ عام. متهم ردیف دوم نیز متهم است به: معاونت در قتل عمدی شهید حمیدرضا الداغی، ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با چاقو، تظاهر و تهدید با چاقو در ملأ عام و اخلال در نظم و آسایش عمومی. طبق این کیفرخواست برای متهمان اشد مجازات درخواست شده است.
براساس این گزارش قرار است بعد از انجام تشریفات قانونی به‌زودی در دادگاه به اتهامات متهمان رسیدگی شود.


 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید