• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225549
+
-

پایان پرسه‌های قاضی قلابی در دادگاه

داخلی
پایان پرسه‌های قاضی قلابی در دادگاه

مردی که با حضور در محاکم قضایی در استان گلستان خود را قاضی یا فردی بانفوذ در دستگاه قضایی معرفی کرده و دست به کلاهبرداری از طعمه‌هایش می‌زد، دستگیر شد.
به ‌گزارش همشهری، از مدتی قبل کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری با رصد رفت‌وآمد افراد به ساختمان دادگستری و محاکم قضایی به فردی که رفت‌وآمد زیادی به این اماکن داشت مشکوک شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که این فرد با حضور در محاکم قضایی سراغ افرادی می‌رود که در حال پیگیری پرونده خود بودند و به‌نظر می‌رسد که به آنها وعده و وعیدهایی می‌دهد. کارشناسان پس از بررسی‌های تخصصی، هویت این فرد را شناسایی کردند و متوجه شدند که او یک مجرم سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری است. تحقیقات همچنین نشان می‌داد که این فرد هیچ کاری در محاکم قضایی ندارد و دلیل حضور وی در آنجا، بی‌شک کلاهبرداری از مراجعان است. در این شرایط بررسی‌های نامحسوس ادامه یافت و در نهایت مشخص شد که فرد مورد نظر با شناسایی افرادی که برای پیگیری پرونده‌های قضایی خود به محاکم مراجعه می‌‌کردند، خود را قاضی، بازرس قوه قضاییه، فرد بانفوذ در دستگاه قضایی و در مواردی کارشناس حفاظت و اطلاعات دادگستری معرفی کرده و به آنها وعده می‌داده که در ازای دریافت پول، می‌تواند جریان پرونده را به ‌نفع این افراد تغییر دهد. او با این شگرد از طعمه‌هایش مبالغ هنگفتی دریافت کرده و این در حالی بود که هیچ کمکی به آنها نمی‌کرد.
به‌گفته محمود اسپانلو، دادستان شهر گرگان، پس از به‌دست آمدن این اطلاعات متهم دستگیر شد و از آنجا که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد اشخاص زیادی قربانی این فرد شیاد شده‌اند، مجوز انتشار تصویر وی در رسانه‌ها صادر شده و کسانی که از این فرد شکایت دارند می‌توانند به شعبه نهم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان مراجعه کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید