• پنج شنبه 31 خرداد 1403
  • الْخَمِيس 13 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 20
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 224078
+
-

پرونده قتل پزشک ماهشهری روی میز دادگاه

2‌ماه و نیم پس از جنایت در یکی از درمانگاه‌های ماهشهر که در جریان آن پزشکی بر اثر اصابت گلوله به قتل رسید، پرونده این حادثه با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.
به گزارش همشهری، شامگاه 30بهمن‌ سال گذشته، 2مرد مسلح در حالی ‌که نقاب به چهره زده بودند، وارد درمانگاه شفای ماهشهر شدند.  در آن ساعت دکتر در شیفت شب در حال ویزیت بیمار بود که 2مرد مسلح وارد اتاق وی شدند و یکی از آنها با کلاشینکفی که در دست داشت تیراندازی کرد. مردان مسلح پس از این تیراندازی از درمانگاه خارج و سوار بر موتورسیکلت فراری شدند.  در حالی‌ که پزشک درمانگاه غرق در خون روی زمین افتاده بود، همکارانش تلاش کردند که مانع خونریزی بیشتر شوند  اما شدت جراحت به حدی بود که او جانش را از دست داد. با گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات آغاز شد اما  عاملان جنایت نقاب به چهره داشتند و کسی آنها را نمی‌شناخت.  تحقیق درباره این پزشک 50ساله نشان می‌داد که او فرد خوش‌نامی است و با هیچ‌کس اختلافی ندارد. با این حال، کارآگاهان از همه امکانات خود برای رازگشایی از این جنایت استفاده کردند.
2روز از این جنایت گذشت و کارآگاهان به اطلاعاتی درباره عامل اصلی جنایت دست یافتند و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. با اینکه شواهد و مدارک علیه متهم بود او حاضر نبود به قتل اعتراف کند و تا چند روز قتل پزشک را انکار کرد. با این حال وقتی بازجویی‌ها از او ادامه پیدا کرد، به قتل اعتراف کرد.
متهم در اعترافاتش گفت که به‌دلیل مسئله‌ای شخصی به دکتر سوءظن داشت و از او کینه به دل گرفت‌ و در نهایت هم تصمیم به قتل گرفت. متهم به قتل در ادامه روند رسیدگی به این پرونده صحنه جنایت را بازسازی کرد و در نهایت با تکمیل تحقیقات در این پرونده، کیفرخواست صادر شد. مهدی محمدی، دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر در این‌باره گفت: پس از وقوع قتل بلافاصله با حضور بازپرس در صحنه جرم و بررسی شواهد موجود، پرونده تشکیل و تحقیقات به‌سرعت آغاز شد. بعد از تحقیقات اولیه و شناسایی متهم، فرد مظنون در کمترین زمان ممکن دستگیر و پس از بازداشت، به جرم خود اعتراف و نحوه قتل و علت آن را تشریح کرد.
 او ادامه داد: پرونده پس از تکمیل تحقیقات در مدت 2‌ماه با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان خوزستان ارسال شد و قرار است پس از تشریفات قانونی نخستین جلسه محاکمه به‌زودی برگزار شود. ‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید