• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189045
+
-

نکته بازی/ شکایت به کجا کشید؟

ماه‌ها بعد از فسخ قرارداد و ترک ایران، یورگن لوکادیا بالاخره تیم جدیدش را انتخاب کرد و در سوپرلیگ چین به «کانگژو» پیوست. این در حالی است که بعد از این همه مدت، هنوز به‌درستی مشخص نشده آیا فسخ قرارداد لوکادیا با پرسپولیس وجاهت قانونی داشته یا نه. تا‌کنون بارها خبرهایی مبنی بر شکایت باشگاه ایرانی از مهاجم هلندی منتشر شده، اما روشن نیست این شکایت هم‌اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد و به کجا خواهد رسید. عجیب اینکه این اواخر شایعات زیادی در مورد احتمال بازگشت لوکادیا به پرسپولیس مطرح شده بود، اما انتقال ناگهانی این بازیکن به کانگژو تمامی حرف و حدیث‌ها را منتفی کرد. این مسئله نشان می‌دهد لوکادیا از درست بودن فسخ قراردادش مطمئن است. منتظر می‌مانیم ببینیم آخر این داستان چه می‌شود.

مگر اشتباه داوری، کوپن دارد؟
در لیگ بیانیه‌نویس‌ها شما فوتبال خوب به‌ندرت می‌بینید، گل زیبا، بازیکن بزرگ و دوئل جذاب و درجه یک به‌ندرت رویت می‌شود، اما تا دل‌تان بخواهد جار و جنجال داریم و همه همینطوری دست به قلم مشغول نگارش انشاهای تند و تیز هستند. تنها در یک مورد، آمار گرفته بودند که گل‌گهر ظرف یک‌ماه 6 بیانیه صادر کرده است! در هر صورت در تازه‌ترین نمونه از این دست، باشگاه مس کرمان در آستانه بازی با پرسپولیس بیانیه داده و نوشته: «کوپن اشتباهات داوری تمام‌شده است، امیدواریم بازی با پرسپولیس هیچ‌گونه شائبه‌ای نداشته باشد.» نمی‌دانیم از کی تا حالا اشتباهات داوری کوپنی شده است، اما هر بچه‌ای می‌فهمد این کارها فقط برای تحت‌تأثیر قرار‌دادن داور مسابقه انجام می‌شود؛ روشی منسوخ که بدبختانه در ایران هنوز رواج دارد.

مدیر شما هم که بی‌گناه بود
روز عید فوتبال ایران، روزی است که بعضی پیشکسوتان محترم پرسپولیس و استقلال کمتر حرف بزنند و سخنان عالمانه‌شان را در سینه خود نگه دارند. یکی از این استادان، محمد نوری است؛ پیشکسوت استقلال که قشنگ معلوم است برای جلب توجه حرف می‌زند و اظهاراتش معمولا بازتاب‌های منفی زیادی دارد. نوری در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته: «رئیس سازمان خصوصی‌سازی مأمور حاشیه‌سازی برای استقلال است.» کاری به اصل ماجرا نداریم. فقط اینکه عالم و آدم فهمیدند مقصر اتفاقات اخیر، مدیران استقلال هستند؛ مخصوصا فتح‌الله‌زاده که اسرارش جلوی چشم میلیون‌ها نفر فاش شد. با این حال، پیشکسوت باشگاه به‌جای ریشه‌یابی مشکلات، آدرس غلط می‌دهد تا بیشتر به چشم بیاید و مورد توجه قرار بگیرد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید