• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187872
+
-

شهید می‌دمد از کربلای خونینت

بعد از حمله تروریستی اسفند سال1386در کربلا و شهادت زائران حسینی، شاعران زیادی به این موضوع واکنش نشان داده و اشعار زیبایی سرودند. عبدالجبار کاکاوند، شاعر بنام کشورمان در واکنش به شهادت محمدرضا سلیمی سرود: «چنان به باغ شهادت وزیده‌ای که هنوز/ شهید می‌دمد از کربلای خونینت.»
مسعود نوروزی (راهی) یکی دیگر از شاعران در وصف محمدرضا این چنین سروده است: «خانه عشق بدانید حریمی دارد/ هر که آنجا برود فوز عظیمی دارد/ چون «رضا» می‌شود عاشق که شود کشته عشق/ هر که عاشق بشود قلب «سلیمی» دارد.»

به رسم شاگردی
مادر شهید از خاطره‌ای یاد می‌کند مربوط به خانم کرمی معلم کلاس اول محمدرضا می‌گوید: خانم کرمی بعد از شنیدن خبر شهادت محمدرضا به خانه ما آمد و این خاطره را تعریف کرد: یک‌بار بچه‌ها سرکلاس خیلی شلوغ می‌کردند، به هیچ عنوان آرام نمی‌گرفتند، خستگی کار و فشار کلاس باعث شد حالم بد شود و با فشاری که روی قلبم احساس می‌کردم از کلاس خارج شدم. چند قدمی از کلاس دور نشده بودم که احساس کردم کلاس ساکت شده، لحظاتی بعد یکی از بچه‌ها به‌دنبالم آمد و گفت: خانم اجازه بچه‌ها ساکت شده‌اند، لطفا به کلاس برگردید. یک سؤال اساسی برایم ایجاد شده بود کلاسی که یک لحظه آرام نمی‌گرفت حال چه شده که به ناگاه آرام شده است. در آستانه در کلاس ایستادم و سؤال کردم، چی شد که بچه‌ها یک دفعه ساکت شدند. محمدرضا مثل بقیه بچه‌ها سرش را به زیر انداخته و ساکت بود. یکی از بچه‌ها گفت: همه ما به‌خاطر حرف محمدرضا ساکت شدیم. پرسیدم مگه محمدرضا چی گفته؟ در جواب گفت: محمدرضا بعد از رفتن شما بلند شد و به بچه‌ها گفت: «بچه‌ها ساکت باشید، مگه نمی‌دانید معلم، مادر دوم ماست. شما تو خونه مادر خودتون را اذیت می‌کنید؟» این شد که همه‌‌شان شرمنده و ساکت شدند. خانم کرمی می‌گفت: من هم در جواب گفتم:«فقط به احترام محمدرضا به سرکلاس برمی‌گردم.» خاطره آن روز محمدرضا هیچ وقت از ذهنش پاک نمی‌شد. محمدرضا تا سال‌ها به مناسبت روز معلم به دیدن نخستین معلمش طی سال‌های تحصیل می‌رفت و با دسته گلی یا هدیه‌ای، حال معلمش را جویا می‌شد.

یادی از این جوان نمونه
مستندی به نام «داربست» از سری چشم آسمان توسط پیام ابراهیم‌پور، کارگردان مستندهای تلویزیونی با موضوع زندگی محمدرضا سلیمی ساخته شده است. این مستند تاکنون چندین بار از شبکه سوم صدا و سیما، گروه معارف پخش شده است؛ یادگاری که یاد این جوان مومن و نمونه را زنده نگه می‌دارد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :