• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 23 اسفند 1401
کد مطلب : 187761
+
-

عدد خبر/13 هزار

دانش‌آموز از ابتدای شروع مسمومیت‌ها در مدارس به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند یا اورژانس بر بالین آنها رفته است. براساس اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، از این تعداد تنها ۱۰۰ نفر نیازمند بستری در بیمارستان بودند که با انجام اقدامات لازم در کمتراز ۹ ساعت مرخص شدند. هیچ فوتی‌ای هم گزارش‌نشده است.\

10 درصد
ویزیت‌ها از سال آینده مجازی خواهد بود. سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اعلام این مطلب گفت: این فرصتی برای توسعه فعالیت‌های کلینیکی مجازی است و استادان و رزیدنت‌های سال‌های بالاتر می‌توانند از آن استفاده کنند.

31 درصد
معلمان به رتبه‌خود اعتراض کرده‌اند. صادق ستاری، معاون وزارت آموزش‌وپرورش در این‌باره توضیح داد: ارزیابی برای رتبه بندی کار انسان است، به همین دلیل احتمال خطا دارد. این خطاها را می‌پذیریم و در فرایند ارزیابی مجدد قابل بازنگری است.

2  بیمارستان
در اهواز مراقبت‌های حمایتی از بیماران سرطانی در منازل را پوشش می‌دهد. محمد جهانگیر، مدیر بخش مشارکت‌های مردمی دانشکده علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام این مطلب، از امضای تفاهمنامه با مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) خبر داد و به همشهری گفت: براساس این تفاهمنامه، مراقبت‌های حمایتی و تسکینی برای بیماران مبتلا به سرطان در منزل ارائه خواهد شد و با استقرار این مؤسسه در 2 بیمارستان اهواز، بیماران از زمان ابتلا از سوی واحد مددکاری به مکسا معرفی می‌شوند و تحت مراقبت‌های حمایتی و تسکینی قرار می‌گیرند. به این ترتیب مراجعه غیرضروری به اورژانس و بیمارستان کاهش پیدا می‌کند. این حمایت‌ها شامل اعزام پزشک و پرستار به منزل بیمار و مشاوره‌های روحی، معنوی، جسمی و روانی است تا بیماران، دوره سرطان را با تنش و تبعات کمتری سپری کنند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید