• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 15 اسفند 1401
کد مطلب : 187272
+
-

کلاهبرداری سلبریتی قلابی در اینستاگرام

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با جعل هویت تعداد زیادی از اشخاص مشهور کشور در اینستاگرام از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد.
به‌گزارش همشهری، سرهنگ داوود معظمی گودرزی گفت: تحقیقات برای دستگیری این فرد به‌دنبال شکایت تعدادی از اشخاص مطرح و شناخته شده کشور در پلیس فتا آغاز شد.
وی ادامه داد: بررسی اظهارات شاکیان نشان می‌داد که فرد یا افرادی ناشناس، با سوءاستفاده از عکس و تصاویر افراد معروف در اینستاگرام، خودشان را به جای آنها معرفی کرده و با شگردهای مختلف دست به کلاهبرداری یا دریافت وجه نقد از کاربران می‌زدند.
گودرزی گفت: با شروع تحقیقات تخصصی، معلوم شد که پشت پرده همه این کلاهبرداری‌ها، یک نفر است که هر بار با نام و تصویر یکی از افراد مشهور، صفحه‌ای راه‌اندازی کرده و با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند جمع‌آوری کمک‌های مالی برای کمک به نیازمندان، از کاربران کلاهبرداری می‌کند.
رئیس پلیس فتای تهران با اشاره به اینکه صفحه جعلی اینستاگرام این فرد شیاد گاهی بیش از 100 هزار دنبال‌کننده داشته، گفت: مأموران با بررسی‌های تخصصی مخفیگاه این فرد را در جنوب تهران شناسایی و وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.
سرهنگ گودرزی تأکید کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا به جعل هویت افراد مشهور و کلاهبرداری از بیش از 20نفر اعتراف کرد و پرونده وی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید