• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 14 اسفند 1401
کد مطلب : 187167
+
-

گروسی تحت‌تأثیر القائات دروغین قرار نگیرد

گفت‌وگو
گروسی تحت‌تأثیر القائات دروغین قرار نگیرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هدف سفر گروسی به ایران به همشهری آنلاین گفت: برخی مواقع برای اینکه آقای گروسی تحت‌تأثیر القائات دروغین و گزارش‌های خلاف واقع قرار نگیرد جمهوری اسلامی دعوت می‌کند که بیایند و ببینند و با اظهارنظرشان موضوعات را روشن کنند و البته گزارش‌های خلاف واقع را نپذیرند. ابراهیم عزیزی معتقد است که گروسی باید واقع‌بینانه با موضوعات برخورد کند و رویکردی حق‌مدارانه داشته باشد و تحت‌تأثیر قدرت‌های زورگو، قلدر و سلطه‌گر قرار نگیرد.
او تأکید کرد: رویکردی که از آقای گروسی انتظار است اول حق‌مداری و مبتنی بر حق اظهارنظر کردن است و دوم رعایت انصاف و عدالت در بیان نظرات و دیدگاه‌ها. از طرفی انتظار است که تحت‌تأثیر نظامات سلطه‌گر اظهارنظر نکند و رویکرد خود را از سیاسی به فنی تغییر دهد و تلاش کند که در این مسیر موجب هتک‌حرمت و بی‌حیثیتی آژانس هم نشود.
عزیزی گفت: ما بارها دیده‌ایم که آقای گروسی به ایران آمده و در ایران اظهارنظرهای رضایت‌بخش داشته است، اما وقتی از ایران رفته اظهاراتی خلاف آن مطالب و نظراتی که در ایران صراحتا به آنها اشاره کرده بود به زبان آورده است. پس ما امیدواریم که این بار حضورش سازنده باشد و مبتنی بر حق و منطق باشد و اظهارنظرش تخصصی، فنی و به دور از گرایش‌های سیاسی باشد و در بازگشت به اروپا تحت‌تأثیر نظامات سیاسی قلدر و زورگو قرار نگیرد و با حیثیت آژانس هم بازی نکند.
او در پاسخ به اینکه این سفر گروسی با دعوت ایران بوده و چه اهدافی پشت این دعوت بوده است‌، گفت: به هر حال جمهوری اسلامی همواره این آمادگی را داشته است که با آژانس کار کند چون ما براساس آموزه‌های اعتقادی‌مان همیشه مسیر قانون را مدنظر داشته‌ایم. به هر حال مقرراتی هم بر آژانس حاکم است و همیشه سعی کرده‌ایم با رویکرد قانونمدار و براساس مقررات آژانس حرکت کنیم. بر این اساس هر وقت آقای گروسی خواسته به ایران بیاید استقبال کرده‌ایم و برخی مواقع هم برای اینکه آقای گروسی تحت‌تأثیر القائات دروغین و گزارش‌های خلاف واقع قرار نگیرد جمهوری اسلامی دعوت می‌کند که بیایند و ببینند و با اظهارنظرشان موضوعات را روشن کنند و البته گزارش‌های خلاف واقع را نپذیرند. این نماینده در پاسخ به اینکه چقدر امیدوار است که این سفر نتیجه‌بخش باشد، تأکید کرد: بستگی دارد به اظهارنظرهای آقای گروسی. چراکه تا به حال هر بار که از ایران رفته نتوانسته خواسته‌های ما را برآورده کند، امیدواریم که این بار بتواند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید