• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 10 اسفند 1401
کد مطلب : 186867
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Mj9xO
+
-

افتتاح ۹کیلومتر از خط ۶ مترو طی 2 هفته آینده

مدیرکل حوزه شهردار تهران: ۱۰۰پروژه محله‌ای که در چند سال اخیر متوقف شده بودند طی چند‌ماه اخیر فعال شده‌اند

مدیرکل حوزه شهردار تهران گفت: تا 2 هفته آینده ۹کیلومتر از خط ۶ مترو افتتاح می‌شود و بخش شمالی و جنوبی این خط به هم متصل می‌شوند.
به گزارش پایگاه خبری شهر، سجاد محمدعلی‌نژاد در مراسم بهره‌برداری از ۲۲پروژه عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۳ و افتتاح چندین پروژه منطقه ۱۱ که در سی‌وهشتمین رویداد امید و افتخار به میزبانی منطقه ۳ برگزار شد، گفت: پروژه‌های اولویت‌دار دیگر مانند محله اسلام‌آباد و ده‌ونک که سال‌ها توسعه آنها محدود شده بود را در دستور کار قرار دادیم و در مجموع ۹۰کلان‌پروژه در شهر تعریف شد که مرحله به مرحله پیش می‌روند؛ علاوه بر این حدود ۱۰۰پروژه محله‌ای که در چند سال اخیر متوقف شده بودند طی چند‌ماه اخیر فعال شدند و تا پایان سال افتتاح می‌شوند.مدیرکل حوزه شهردار تهران با بیان اینکه از اواخر مرداد، شنبه‌های امید و افتخار شروع شد و از ۱۲ بهمن هر روز افتتاح‌هایی داشتیم، اضافه کرد: در این مدت، ۲۳ مجموعه ورزشی مانند سالن و زمین چمن افتتاح می‌شود که شانزدهمین مجموعه ورزشی را امروز (دیروز) خواهیم داشت. در این ۱۶پروژه که تا امروز افتتاح شده مجموعا ۵۸هزار مترمربع به فضای ورزشی شهر تهران اضافه شده که ۴۰هزار مترمربع آن از ۱۲بهمن تا امروز اضافه شده است و تا پایان سال ۷مجموعه ورزشی دیگر افتتاح می‌شود و ۱۶هزار و ۷۵۰مترمربع دیگر به فضای ورزشی تهران اضافه خواهد شد.وی با بیان اینکه پروژه‌های سطح کلان‌تر نیز هفته آینده در ۱۵ اسفند حدود ۱۵۰۰هکتار پارک جنگلی به کمربند سبز تهران اضافه می‌شود، گفت: پروژه تقاطع کاج و گلها در منطقه ۲۲ را نیز خواهیم داشت و کلنگ‌زنی ۱۰هزار واحد مسکونی را برای روز سه‌شنبه هفته آینده در پیش داریم.

نخبگان تهرانی
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: چگالی نخبگی تهران اگر به‌کار بیاید می‌تواند خیلی از معضلات تهران را حل کند؛ تهران ۳۰هزار شهید و بیشترین مراکز دانشگاهی، کتابخانه، مسجد و مدرسه را دارد.
محمدامین توکلی‌زاده افزود: سال گدشته ماموریت نوروز ملل را به منطقه۳ واگذار کردیم که خیلی خوب بوستان ملت و سایر بوستان‌ها را برای این کارآماده کردند و نوروزگاه‌های اقوام را به‌صورت کامل پوشش دادند.

زیرگذر خیابان شریعتی به بزرگراه صدر
شهردار منطقه ۳ نیز در این مراسم گفت: مطالعات پروژه زیرگذر شریعتی به صدر غرب انجام شده و سال آینده اجرایی می‌شود، علاوه بر این رمپ بلوار کاوه به سمت صدر شرق که ۱۸سال به‌دلیل معارض فقط در یک طرف آن تردد صورت می‌گرفت، با رفع معارض، در این دوره آماده احداث است.
حمید جوانی گفت: کارهای مطالعاتی ده‌ونک انجام و طرح تفصیلی آن تهیه شده و مصوبه کمیسیون ۵ را گرفتیم و به‌زودی شاهد رونق ساخت‌وساز و نوسازی در ده‌ونک هستیم تا مشکل بافت فرسوده در آن حل شود.
وی افزود: پروژه مجموعه ورزشی- فرهنگی در محله صدر که سرانه ورزشی پایینی دارد ازجمله آنهاست. یکی دیگر از پروژه‌ها که ۴سال معطل مانده بود مجموعه ورزشی امامزاده قاضی‌الصابر است که در این دوره تکمیل شد.
جوانی ادامه داد: پروژه زیرساخت دیگری که معضل چند ساله خیابان ولیعصر را برطرف کرد، کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی تقاطع پارک وی و خیابان ولیعصر است؛ همچنین مسقف‌سازی‌ پایانه ونک، حدود ۱۰هکتار بازسازی و مرمت فضاهای سبز منطقه، احداث گلخانه پارک ملت و اصلاحات هندسی معابر که به تسهیل در تردد کمک می‌کنند از دیگر پروژه‌هایی هستند که به بهره‌برداری رسیدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید