• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186535
+
-

عرین ‌الاسود رو در رو با ارتش صهیونیستی

درپی شهادت شماری از نیروهای مقاومت در نابلس، گروه عرین‌‌الاسود اعلام کرد دامنه حملات خود علیه رژیم صهیونیستی را گسترش خواهد داد

جهان‌نما
عرین ‌الاسود رو در رو با ارتش صهیونیستی

گروه مقاومت عرین الاسود در نابلس با اعلام خبر پیوستن 50نیروی تازه به این گروه از گسترش دامنه فعالیت خود در کرانه باختری خبر داده است. به‌گزارش وب‌سایت العربی جدید، گروه عرین‌الاسود (بیشه شیران) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است: «اکنون و بعد از پیوستن طولکرم به مقاومت مسلحانه، مقاومت در کرانه باختری قدرتمندتر شده است. کسی که فکر می‌کند عرین الاسود به پایان رسیده است در توهم به سر می‌برد. اکنون ۵۰نیروی جدید به ما پیوسته‌اند.»
این گروه ضمن دعوت از فلسطینی‌ها برای عضویت در عرین‌الاسود با هر امکاناتی، تهدید کرده که حملات مسلحانه بیشتری را علیه نظامیان رژیم‌صهیونیستی انجام خواهد داد. مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داده که در پی فراخوان عین‌الاسود، شمار زیادی از فلسطینی‌ها در شهرها و اردوگاه‌های قدس، نابلس، رام‎الله، الخلیل، طولکرم،
 بیت لحم، جنین، قلقیلیا، اریحا و غزه به خیابان‌ها آمدند.
بنا براین گزارش، در شهر نابلس، شهروندان فلسطینی با حمل پرچم‌های فلسطینی و سر دادن شعارهایی در حمایت از گروه‌های عرین‌الاسود و دیگر گروه‌های مقاومت در میدان شهدای نابلس تجمع کردند. فلسطینیان در این راهپیمایی‌های اعتراضی همچنین همکاری و هماهنگی امنیتی میان تشکیلات رام‌الله و رژیم اشغالگر را محکوم کردند و در حمایت از «محمد ضیف» از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس شعار سر دادند.
فراخوان گروه عین‌الاسود پس از ترور 2تن از فرماندهان این گروه در عملیات نظامی روز چهارشنبه رژیم‌صهیونیستی در نابلس که به شهادت ۱۱فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۰تن دیگر منجر شد، صورت گرفته است. گروه عرین‌الاسود که ده‌ها نیروی مقاومت در آن فعالیت دارند و شهرک قدیمی نابلس را به‌عنوان مقر خود انتخاب کرده‌اند، اعلام کرده‌ که نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست را در هر مکان و وضعیتی هدف قرار می‌دهند. هسته‌های مقاومت در نابلس از اوایل سال‌جاری میلادی شکل گرفت؛ زمانی که شماری از نیروهای مقاومت ناگزیر شدند شهر جنین و اردوگاه آن که اشغالگران از آن با عنوان «لانه زنبورها» یاد می‌کند را ترک کنند. در آن زمان بسیاری از نیروهای مقاومت با ترک جنین به شهرهای دیگر در کرانه باختری به‌ویژه نابلس رفتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید