• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 7 اسفند 1401
کد مطلب : 186520
+
-

عدد خبر

42 کتابخانه توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مناطق محروم و روستایی سراسر کشور ساخته و تکمیل شده و در اختیار علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است. بنیاد برکت با هدف برقراری عدالت فرهنگی و آموزشی، ترویج کتاب و کتابخوانی، افزایش سرانه فضای مطالعه و پاسخگویی به نیاز جوانان در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، به حوزه ساخت کتابخانه ورود کرده و ۴۲کتابخانه را با اعتباری بالغ بر ۱۰میلیارد و ۶۸۰میلیون تومان احداث یا تکمیل کرده و تقدیم اهالی کتاب مناطق کم‌برخوردار کشور کرده است.

120 هزار فرصت شغلی از طریق راهبری شغلی، در کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد شده است. اکنون حدود 5هزار و ۳۹۰راهبر در کشور فعال هستند که بر اساس‌ بررسی میدانی، متوسط ایجاد شغلی که هر راهبر توانسته ایجاد کند، ۵۵نفر بوده است و برخی از این راهبران ۳۰مجموعه تولیدی را زیر مجموعه خود دارند. میزان تحقق اهداف و موفقیت این طرح، ۹۴درصدی است و فقط حدود ۶درصد هدررفت یا انحراف دیده و گزارش شده که در میان نهادهای دیگر، کمیته امداد امام خمینی(ره) را در جایگاه ویژه‌ای در حوزه اشتغال قرار می‌دهد.

3171 حادثه دیده در حوادث مختلف جاده‌ای، طبیعی و... از کمک‌های امدادی نجاتگران جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند. به‌ گفته بابک محمود، سرپرست سازمان امداد و نجات این جمعیت، امدادگران همچنین در یک هفته گذشته جان ۴۸۴نفر را در حوادث مختلف جاده‌ای، طبیعی و ... نجات دادند. امدادگران همچنین با استفاده از تجهیزات مخصوص، نسبت به رهاسازی ۸۱خودرو و نجات ۱۴۸مصدوم حوادث ترافیکی نیز اقدام کردند. براساس این گزارش در یک هفته گذشته، امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در انجام ۶۳۸مأموریت امدادی در سراسر کشور حضور داشتند.

930 هزار پرونده رتبه‌بندی شامل شاغلان و بازنشسته‌ها در آموزش و پرورش تشکیل شده است. به‌گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش برای ۴۱۱هزارو۷۷۰نفر احکام قطعی صادر شده است. ۳۱هزارو۵۹۲نفر رتبه اول، ۸۱هزارو ۲۸نفر رتبه دوم، ۲۱۸هزارو ۵۸۱نفر رتبه سوم، ۱۳هزارو۱۶8نفر رتبه چهارم و  هزارو۲۳۸نفر رتبه پنجم را کسب کردند. فرایند رسیدگی به اعتراض هم از روز نهم آغاز می‌شود، به این منظور یک کار تیمی جدی در حال انجام است که این مهم به سرانجام برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :