• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 6 اسفند 1401
کد مطلب : 186394
+
-

نقل قول

علت مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مدارس قم مشخص شود
همایــون سـامه‌یح نجف‌آبادی، عضو کمیسیون بهداشت: وزارت بهداشت و وزارت اطلاعات در این زمینه وارد شده‌اند، اما آن چیزی که توقع همه ماست، این است که هرچه سریع‌تر باید علت این مسئله مشخص شود. مسئله مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس قم باعث نگرانی همه است؛ چرا که این دانش‌آموزان مجبور به انتقال به بیمارستان شده‌اند. باید این موضوع مشخص شود که چرا این اتفاق در مدارس می‌افتد و چرا اکثر این دانش‌آموزان دختر هستند و چرا در محیط‌های دیگر که مردم تجمع دارند این اتفاق نمی‌افتد و اینها سؤالاتی است که باید پاسخ مناسبی از سوی مسئولان به آن داده شود.

فعالیت بیش از ۵ هزار معلول در کارگاه‌های تولیدی و حمایتی بهزیستی
رامین رضایی، مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور: ۱۳۱ کارگاه تولیدی و حمایتی تحت نظر بهزیستی در کشور فعالیت دارند که ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در این کارگاه‌ها مشغول به‌کار هستند. در این کارگاه‌ها در ابتدا ۲۰درصد پول توجیبی یارانه به افراد دارای معلولیت داده می‌شود و در مراحل بعد که آنها توانمندتر می‌شوند، درصد این پول توجیبی افزایش پیدا می‌کند. بخشی از تولیدات که از محل فروش محصولات کارگاه هستند نیز به صاحبان امتیاز کارگاه تولیدی اختصاص می‌یابد. افراد دارای معلولیت به‌دلیل اینکه قابلیت‌ها و توانایی‌هایی کافی برای تولید شغل ندارند، در کنار برخی افراد توانمند فعالیت می‌کنند و فعالیت‌های مهارتی را یاد می‌گیرند.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش در‌ماه پایانی سال
صادق ستاری فرد، سرپرسـت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش: رایزنی‌ها، گفت‌وگوها و مذاکراتی با سازمان استخدامی کشور داشته‌ایم که برای امسال به‌منظور برگزاری آزمون ماده ۲۸ اصلاحات و بازنگری‌های اساسی در شکل، محتوا و فرایند آزمون ایجاد شود. برای دوره ابتدایی تلاش ما این است تا پایان اسفند آزمون را برگزار کنیم و حدود۲۵هزار نفر نیروی مورد نیاز از طریق آزمون ماده۲۸ با اصلاح شرایط احراز آموزگاری و اصلاح مواد آزمونی و سازوکار ارزیابی، مصاحبه و گزینش شرایطی را فراهم کنیم تا داوطلبان متعهد و متخصص وارد آموزش و پرورش بشوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :